فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

جهان با شتاب به سوی استفاده از انرژی هسته ای حرکت می کند

اختصاصی از فایل هلپ جهان با شتاب به سوی استفاده از انرژی هسته ای حرکت می کند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

حملات هسته ای:

هم اکنون 29 نیروگاه برق هسته ای در سطح جهان درحال ساخت است و کشورهای مختلف طرح هایی نیز برای ساخت یکصد نیروگاه دیگر در طول سه دهه آینده تهیه کرده اند و چین و هند برای احداث دهها نیروگاه هسته ای به سرعت تلاش می کنند.

این روزنامه افزود : آمریکا و برخی کشورهای اروپای غربی نیز درمواضع پیشین خود در قبال نیروگاههای برق هسته ای تجدید نظر کرده و حتی کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس ایده خود برای احداث نیروگاههای هسته ای را اعلام کردند.

با وجود اینکه مشکلات ناشی از به کارگیری انرژی هسته ای همچنان وجود دارد، اما شرکت ها با تجدید نظر در مواضع خود درصدد اجرای طرح های ساخت نیروگاههای برق هسته ای هستند.

الشرق الاوسط درادامه نوشت: منتقدان به کارگیری انرژی هسته ای درآمریکا می گویند که کشورهای جهان بحران های هسته ای درجزیره "ثری مایل" آمریکا و"چرنویل" روسیه را به دست فراموشی سپرده اند. این منتقدان درانتقاد خود ازبه کارگیری انرژی هسته ای می گویند که هزینه و مدت ساخت اینگونه نیروگاهها بیشتر از ساخت نیروگاههای معمولی است و تا این لحظه وسیله ای نیز برای انبار کردن پسماند سوخت هسته ای که آثار رادیواکتو آن یک میلیون سال بر جای می ماند، وجود ندارد و به این مشکلات باید نگرانی از حملات تروریستی را نیز افزود.

با این حال، دولت آمریکا احداث نیروگاههای برق هسته ای را تشویق و پیش نویس طرح انرژی را تایید کرده است که به شرکت های دست اندرکار در بخش انرژی برای احداث نیروگاههای برق هسته ای کمک می کند.

آژانس بین المللی انرژی هسته ای در آمارهای خود اعلام کرده است که هم اکنون 442 نیروگاه برق هسته ای در بیش از 31 کشور جهان در حال فعالیت است و آمریکا با 103نیروگاه برق هسته ای بیشتر تعداد نیروگاهها را در سطح جهان در اختیار دارد و از این طریق 3/19 درصد نیاز خود به انرژی برق را تامین می کند.

کشورهای فرانسه با 59 و ژاپن با 55 نیروگاه برق هسته ای نیز در رده های بعدی قرار دارند و درمجموع نیروگاههای برق هسته ای جهان نزدیک به 16درصد نیاز جهانی به انرژی برق را تامین می کنند.

این درحالیست که نیاز جهانی به انرژی به سبب رشد صنایع و افزایش جمعیت با فراسیدن سال 2030 میلادی به بیش از 51درصد خواهد رسید.

به نوشته این روزنامه عرب زبان، هرچند منابع انرژی جایگزین مانند گاز به عنوان سوختی پاک برای تولید برق وجود دارند، اما قیمت آن بالا است و تولید انرژی برق از توربین های آبی نیز به آخرین حد خود رسیده و 20 درصد انرژی برق جهان را تامین می کند و دیگر منابع انرژی جایگزین مانند انرژی خورشید و باد درصد کمی را در اکثر کشورها تشکیل می دهند.

در ادامه این مطلب آمده است : قمیت بالای انرژی های معمولی سبب شده است که بسیاری از کشورها به سمت تولید برق هسته ای حرکت کنند و ژاپن درحال ساخت سه نیروگاه برق هسته ای است و برای احداث 10نیروگاه هسته ای دیگر در دهه آینده برنامه ریزی می کند و چین نیز برای ساخت 15 تا 30 نیروگاه هسته ای تا سال 2020میلادی درحال برنامه ریزی است و هند نیز دارای 16 نیروگاه هسته ای است و هفت نیروگاه برق هسته ای را نیز در حال ساخت دارد.

این درحالیست که عمر مفید شش نیروگاه برق هسته ای ساخته شده در دهه هفتاد و هشتاد میلادی پایان یافته و آنها عملا بسته شده اند و درحالی که برخی گروههای طرفدار محیط زیست با توجه به تولید نشدن گازهای گلخانه ای از طریق استفاده از انرژی هسته ای مجبور به موافقت با آن به عنوان منبعی بهتر شده اند، اما برخی دیگر بر اهتمام بیشتر به حفظ طبیعت و تولید برق از طریق باد، انرژی حرارتی و سوخت بیولوجیک برای پاسخ به نیازهای آینده به انرژی تاکید دارند.

به نوشته الشرق الاوسط، شرکت ها و کشورها به صورت مشترک درحال ساخت نیروگاه هسته ای هستند؛ به گونه ای که شرکت وسینگهاوس الکتریک که نیمی از نیروگاههای برق هسته ای جهان را احداث کرده است؛ در ماه دسامبر گذشته قراردادی را با چین برای مشارکت در ساخت 4 نیروگاه هسته ای در این کشور به امضا رساند.

این روزنامه به نقل از "والری ارباکین" مسئول موسسه انرژی اتمی روسیه که در حال رقابت با شرکت وستینگهاوس الکتریک است، نوشت : فرصت های زیادی هم اکنون در جنوب شرق آسیا و خاور نزدیک و اروپا وجود دارد و اینها بازارهای خوبی برای روسیه هستند.

روسیه هم اکنون درحال ساخت دو نیروگاه برق هسته ای برای چین و دو نیروگاه برای هند و یک نیروگاه برای ایران است و اخیرا قراردادی را به قیمت 1/5 میلیارد دلار برای ساخت دو نیروگاه در بلغارستان به امضا رسانده و به دنبال امکان احداث نیروگاههای برق هسته ای در فنلاند، اندونزی و مصر است.

بخش صنعت برق هسته ای پس از سالها اهمال و بی توجهی بار دیگر فعالیت خود را احیا می کند و پوتین خواهان فروش گاز طبیعی به خارج از کشور و افزایش تولید برق از طریق انرژی هسته ای داخلی است و این کشور هم اکنون 31 نیروگاه برق هسته ای دارد و طرحی را برای احداث 42 نیروگاه دیگر در روسیه تا سال 2030در دست دارد.

بمباران ایران:

در نشریه لوس انجلس تایمز مقاله ای روز گذشته در مورد بمباران ایران به چاپ رسیده که نشان از ان دارد فقط نئو کانها چنین تئوری هایی را دنبال نمی کنند. راه حل حمله نظامی جدا از کاربرد جنگ روانی می توانذ نحوه استدلال برخی جناحهای امریکایی را در مورد افق اینده منافع استراتژیک انها را به ما نشان دهد

چهار سال است که برنامه هسته ای مخفی ایران علنی شده است و مسیر دیپلماسی و تحریم ها تا کنون به هیچ کجا نرسیده است. در آغاز ما با درخواست متحدانمان مبنی بر این که یک سری امتیازات به تهران داده بشود موافقت کردیم، که ایران همه را رد کرد. سپس بریتانیا، فرانسه و آلمان خواستند که یک سری تحریم های ضعیف بر ضد ایران اعمال کنند. به عنوان مثال ایرانی هایی که در فعالیت های هسته ای ایران مشارکت دارند از سفر خارجی – مگر برای اهداف انسان دوستانه و مذهبی - منع بشوند، و سایر کشورها هم از همکاری با برنامه هسته ای ایران اجتناب کنند. اما حتی همین مقدار هم برای شورای امنیت بسیار زیاد بود. روسیه بی درنگ اعلام کرد که این محدودیت ها بسیار شدید هستند. سرگئی لاواروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت " ما نمی توانیم از این ممنوعیت ها با هدف منزوی کردن ایران حمایت کنیم ... "اکنون به خوبی روشن است که نه مسکو و نه پکن با تحریم های شدید بر ضد ایران موافق نیستند. علاوه بر این، حتی اگر آنها هم موافق باشند این کار ایران را متوقف نخواهد کرد. همچنان که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران اظهار می توانیم با استفاده از قدرت نظامی از آن جلوگیری کنیم. تد کاپل خبرنگار پیشین ای بی سی، با راه حل دوم موافق است، او می گوید: " اگر ایران قصد دارد که سلاح هسته ای داشته باشد، خوب اجازه دهید که به آن دست پیدا کند." فرید ذکریا سردبیرنشریه نیوزویک هم به این موضوع اشاره می کند که


دانلود با لینک مستقیم


جهان با شتاب به سوی استفاده از انرژی هسته ای حرکت می کند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد