فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله روشی برای حل مسائل ریاضی

اختصاصی از فایل هلپ مقاله روشی برای حل مسائل ریاضی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

چکیده

وجود مشکلات بسیار دانش آموزان دبستانی در حل مساله های کلامی ریاضی ، این سوال رادر ذهن ایجاد می کند که ایا مشکل این کودکان می تواند جنبه ای زبان شناختی داشته باشد ،به طوری که دانش آموزان در درک وبه کارگیری مفاهیم مطرح شده در مساله وپی بردنبه روابط معنایی موجود در بین کمیتهای آن مشکل داشته باشد . به عبارت دیگر آیا می توان از دید تلفیقی دو علم شناخت وزبان شناختی به این مشکل نگاه کرد . به همین منظور، از توانایی استدلال کردن که یکی از توانمندیهای سطح عالی محسوب می شود واز قابلیتهای درجه اول مورد نیاز در حل مساله به شمار می رود ، بهرهگرفته وشاخصهایی از کلمات استدلالی ، به منظور بررسی تعداد موارد بکار بردن شاخصهاونوع انها انتخاب شدند . صدای کودک به منظور ثبت شاخصهایی که آنان را به کار می برد، در دو آزمایه بازسازی مجدد صورت مساله وتوصیف روند منطقی رویدادها ، ضبط شد وبرای پی بردن به عملکرد اودر حلمساله های کلامی ریاضی یا به عبارت دیگر ، توانایی او در تشخیص درست رابطه معنایی مساله نیز ، ازانواع مساله های ساخته شده با توجه به جدول تقسیم بندی کلامی ، استفاده شد. 60 کودک دارای مشکل و34 کودک بدون مشکل در حل مساله های کلامی ریاضی از نظر تعدادموارد به کاربردن شاخصهای استدلالی در دو آزمایه بازسازی صورت مساله وتوصیف تصاویربا هم مقایسه شدند که نتیجه بدست آمده حاکی از عدم تفاوت معنی دار بین دو گروه از هر کدام از آزمایه ها است ( P>./.5 ) ولی از نظر نوع شاخصهای استدلالی به کار برده شده در این آزمایه ، تفاوت معنی داریباهمدیگر داشتند ( P<./.5 ) از سوی دیگر کودکان دارای مشکل ، در مقایسه با کودکانبدون مشکل در حل مساله ، عملکرد ضعیف تری در تشخیص درست رابطه معنایی مساله داشتند، یعنی به طور معنی داری کمتر از آنها ، به رابطه معنایی موجود در صورت مساله پی بردند (P<./.5 ) . این پایان نامه در 107 صفحه . مصور همراه با جدول ، عکس وخلاصه به انگلیسی ارائه شده است.

مقدمه

هدف از آموزش ریاضی در دبستان علاوه بر آموزش مفاهیم ریاضی و محاسبات مورد نیاز روزمره، پرورش توانایی‌های ذهنی دانش‌آموز و ایجاد نظم فکری در وی است تا بتواند مفاهیم را یاد بگیرد و قواعد را کشف نماید و در حد اعتدال به سوی اندیشیدن هدایت شود و بتواند آنچه را فراگرفته است در حل مسائل پیرامونش به کار گیرد. بنابراین به هیچ وجه نباید دانش‌آموز را به حفظ کردن قواعد ریاضی، بدون درک آنها واداشت. در این راستا استفاده از روش‌ها و فنون تدریس مناسب و کاربرد وسایل آموزشی از اهمیت فراوانی برخوردار است. اما نباید عامل انگیزش و علاقه‌مندی دانش‌آموزان را به درس ریاضی فراموش کنیم، زیرا این مورد از عوامل مهم در امر آموزش است. به همین منظور باید دانش‌آموزان را با اهداف صحیح آموزشی هر درس آشنا نمود و در حل تمرین‌ها، آنان را تشویق کرد و با حوصله به سؤالات آنان پاسخ گفت تا با علاقه وبه صورت فعال در امر آموزش شرکت کنند و در نتیجه از امتحان و حل تمرین‌ها گریزان نباشند.

در دنیای امروز، دانشمند ریاضی، علاوه بر تفکر روی معادله‌ها و مسائل پیچیده، می‌اندیشند که چگونه می‌توان ریاضیات روز را، با این وسعت به نسل‌های آینده منتقل کرد. با یک جمع‌بندی ساده این عقاید در سراسر جهان به هزاران روش آموزشی برمی‌خوریم.

یک روش مفید، باید پنج مورد زیر را در نظر بگیرد:

1- علم ریاضی، از ساده‌ترین اصل تا پیچیده‌ترین مسائل، گام به گام پیش می‌رود.

2- ریاضی را باید از دوره‌ی ابتدایی آغاز کرد، برای ارائه‌ی روش به این گروه، دقت بیشتری لازم است.

3- ارائه‌ی اعداد خشک، بدون ریاضیات تفریحی و سرگرمی، برای کودک خسته کننده است.

4- همراهی و مشارکت در تفهیم مسائل ریاضی، کلید حل معمای «آموزش ریاضی» است.

5- تلفیق ریاضی با دیگر علوم، کاربردی بودن این علم را به کودک آموزش می‌دهد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله روشی برای حل مسائل ریاضی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد