فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارورزی رشته علوم تربیتی

اختصاصی از فایل هلپ گزارش کارورزی رشته علوم تربیتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارورزی رشته علوم تربیتی


گزارش کارورزی رشته علوم تربیتی

گزارش کارورزی رشته علوم تربیتی (کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی) سال تحصیلی 1394-1393 با فرمت Word در 17 صفحه شامل موضوعات زیر می باشد:

  • انعکاس تجربه
  • پژوهش روایی
  • توجه به شخصیت ها
  • روابط انسانی
  • روابط کادر اداری
  • گزارش عاطفی
  • موقعیت آموزشی
  • نحوه آموزش در کلاس
  • وضعیت فیزیکی حیاط مدرسه
  • وضعیت فیزیکی داخل ساختمان آموزشی
  • وضعیت فیزیکی دفتر
  • وضعیت فیزیکی کلاس

نحوه آموزش در کلاس:

با توجه به مشاهداتی که از نحوه تدریس معلم در کلاس داشتم، اگرچه سیستم آموزشی هوشمند در کلاس وجود نداشت تا معلم در تدریس خود ازآنها استفاده کند، معلم سعی می کرد از ابزارهای مثل مقوا یا آهنربا و ... استفاده کند و وسایلی درست کند و از آن در تدریس استفاده کند.

مانند نمونه در درس ریاضی برای تدریس قسمت تقارن با مقواهای رنگی، چسب وآهنربا چیز زیبا و خلاقانه ای درست کرد و آن را بر روی تابلو نصب نمود تا دانش آموزان آن را کامل کنند یا برای تدریس قسمت دسته بندی، با نی دسته هایی صدتایی و... درست کرد و از آنها استفاده کرد تا دانش آموزان بهتر آن قسمت از درس را یاد بگیرند.

برای درس دادن کتاب فارسی نوشتاری ازشیوه ی پرسش و پاسخ استفاده می کرد مثلا اگر جمله ای کامل نبود و باید کامل می شد ازدانش آموزان می خواست که آن را کامل کنند و ازهمه می خواست تا نظر دهند حتی اگر جوابها اشتباه باشد یا در تدریس کتاب فارسی خوانداری متن را یک بار می خواند و از دانش آموزان می خواست که آن را دوباره بخوانند. اگرشعری را درس می داد از داتش آموزان می خواست که تمرین کنند و جلسه ی بعد در زنگ فارسی آن را بطور گروهی بخوانند و گروه آنها را مشخص می کرد و در جلسه ی بعد هر گروه یک مصرع را می خواند و این کار معلم باعث می شد دانش آموز شعر را راحت تر حفظ کند و به خاطر بسپارد.

از نظرمن با این امکانات آموزگار از شیوه خوبی برای تدریس استفاده کرد.

موقعیت آموزشی:

ارائه دانش درکلاس در حد کتاب درسی بوده و معلم از روش پرسش و پاسخ استفاده می کرد و به همه ی دانش آموزان توجه داشت در کلاس درحین درس دادن هم روی صندلی خود می نشست و هم در کلاس قدم می زد و حرکت می کرد. ارتباط چشمی خود را در کلاس حفظ می کرد. در کلاس بیشتر از روش های سنٌتی استفاده می شد به علت نداشتن ویدئو پروژکشن نمی توانست از پاورپوینت و ویدئو و فیلم استفاده کند ولی معلم از وسایل کمک آموزشی که خود درست می کرد برای تدریس استفاده می کرد.

امّا روش تدریس سنّتی برای دانش آموزان امروزی کفایت نمی کند، زیرا عدّه ای ازدانش آموزان امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی فراتر ازروش های سنّتی و قدیمی عمل می کنند. معلم در پایان درس ارزشیابی پایانی انجام می داد و از روش های گروه بندی و مشارکتی در زمان تدریس استفاده می کرد.

استدلال:معلم در کلاس ازروش مشارکتی استفاده می کرد و استفاده از روش مشارکتی سبب پویایی و درگیرشدن همه ی دانش آموزان می شود.

بازنگری:در جلسه اول در کلاس ریاضی هنگام تدریس هیچگونه خلاقیتی ندیدم اما در جلسات بعدی که کلاس ریاضی را مشاهده کردم معلم با یک سری ابزاراشکالی را درست کرده بود که کاری خلاقانه بوده و از آن برای تدریس استفاده می کرد.

تبیین مسئله:در کلاس سیستم آموزشی هوشمند وجود نداشت ولی با وجود یک اتاق که درآن رایانه هم بود و ویدئوپروژوکشن داشت تا جایی که مشاهده کردم معلم دانش آموزان را به آنجا برای دیدن فیلمهای آموزشی نبرده است.

 

تعداد صفحات :46 فرمت فایل : ورد با قابلیت ویرایش مدرسه شهید عطوان واقع در خیابان حافظ منطقه افشار شهرستان دزفول قرار دادرد. مساحت این مدرسه 1485 متر مربع است. این مدرسه دارای 8 کلاس درس است و در هر کلاس 25 نفر دانش اموز دارد. این مدرسه تنها به منظور یک شیفت تحصیلی ابتدایی دخترانه دایر می باشد که در مجموع 270 نفر دانش دارد. درب اصلی آن در خیایان حافظ است . درب ورودی مدرسه دارای ابعاد کوچکی است که در بالای آن تابلوی آهنی سبز رنگیست که نام مدرسه و سال تاسیس مدرسه بر روی ان نوشته شده محیط و ساختمان ...

دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارورزی رشته علوم تربیتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد