فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

searchEngine

اختصاصی از فایل هلپ searchEngine دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

 

موتور جستجو یا SEO چیست ؟

تعریف : بهینه سازی برای موتور جستجو یا SEO چیست ؟

وب سایت شما هر اندازه هم که زیبا و حرفه ای طراحی و پیاده سازی شده باشد ، بدون بازدید کننده ، آنهم بازدید کنندگان مفید ، که مخاطبان واقعی شما باشند ارزشی نخواهد داشت . شما برای بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان ، چه تدبیری اندیشیده اید ؟؟

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ی اینترنت یکی از این تدبیرهاست .

SEO مخفف عبارت (oPtimization search Engine) است . و یعنی اطمینان یافتن از اینکه سایت شما به نحو شایسته ای جایگاه خود را در موتور جستجو یافته و در معرض دید مخاطبان مورد نظر قرار دارد . این یعنی اینکه سایت شما به نحو مطلوب و درستی با موتورهای جستجوگر اینترنت تعامل دارد . بسیاری از سایتها با وجود ظاهر زیبا و طراحی شدن با بالاترین تکنیکهای طراحی وب ، بازهم موفقیت های بسیار بدی در جستجو دارند و این بدلیل دانش کم و محدود طذاح سایت با روش کار جستجوگر هاست .

آمار نشان می دهد که بیش از 90% کاربران اینترنت دست کم یک موتور جستجو را می شناسند و برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود از آن استفاده می کنند . وقتی که یک کاربر اینترنت عبارتی را مورد جستجو قرار می دهد فهرستی از سایتهای حاوی آن عبارت برای وی نشان داده می شود . سایت های ارایه خدمات جستجو (Search) معمولاً هزاران و بلکه میلیونها نتیجه را باز می گردانند . ولی عموماً 10 نتیجه در صفحه ی نخست دیده می شوند . آمار حاکی از آن است که تنها 7% کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور میکتتد . پس رسیدن به دهک اول یا همان ( Top ten ) هدف بسیاری از وب مسترها و دارنگان سایتهای اینترنت است . به ویژه در مورد سایتهای تجاری این موضوع اهمیت ویژهای پیدا می کند که در جای خود بررسی کرده ایم .

اما چگونه ؟

رتبه بندی جستجوگر ها به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد . عواملی همچون HTML صفحه ، متا تگ ها (ابر داده ها ) ، کلمات کلیدی و سرانجام مکان تکرار با چگالی کلمه های مهم (کلید واژه ها ) از مهمترین عوامل و فاکتورها در جستجو هستند .

دقت : هر موتور جستجو از فرمول خاص خود برای رتبه بندی(Ranking) استفاده می کند و هر از چندی نیز آن فرمول را تغییر می دهد . و خوب است بدانید حتی نسخه اولیه تکنولوژی موتورهای جستجوگر مهم نیز هم اکنون کاملاً محرمانه نگهداری می شوند .

مفاهیم و اصلاحات دنیای جستجو و موتورهای جستجوگر

Spider

نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات از صفحات مختلف را بر عهده دارد .

Crawer

نرم افزاری که مسیر حرکت اسپایدر را مشخص می کند .

Directory

فهرست : نوعی از موتورهای جستجوگر که پایگاه داده آن توسط ویراستار تکمیل می گردد .

Keyword

به واژه های مهم (کلیدی ) هر صفحه گفته می شود : اما غالباً منظور کلماتی است که دوست داریم باآنها رتبه های مناسبی کسب کنیم .

Keyword Density

چگالی کلمه ، منظور تعداد دفعات تکرار واژه های کلیدی در مقایسه با سایر کلمات متن است .

Keyword Staffing

تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم به منظور بالا بردن چگالی کلمه : این کار تقلب محسوب می شود .

Tinny Text

نوشتن متن با اندازه های بسیار کوچک و ریز به گونه ای که کلمات بسیاری بدین ترتیب در یک خط قرار داده می شود و به سختی نیز در صفحه قابل رویت هستند . نوشتن مطالب به این صورت ، تقلب محسوب است .

Invisible Text

متن نامرئی : منظور استفاده از متن های همرنگ باپس زمینه صفحه است . متن هایی که از دید کاربران مخفی می ماند . به عنوان مثال اگر پس زمینه یک صفحه سیاه است ، متن صفحه نیز با رنگ سیاه نوشته می شود تا دیده نشود . این نوع متن ها از مصادیق تقلب می باشند .

Spam

تقلب به تمام تلاش هایی گفته می شود که به کمک آن سعی می شود از راه های غیر معمول ، رتبه های بالایی کسب شود ، یا در اختیار گذاردن اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر آنرا دوست ندارند (اطلاعات ناخواسته ) مانند تکرار یک کلمه به دفعات و پشت سر هم ، استفاده از متن های هم رنگ زمینه و..

ALT tag

محتوای این شناسه ، متنی است که یک عکس را توضیح می دهد .

Deep Crawl

به معنای این است که موتور جستجوگر ، می تواند صفحات زیادی از یک سایت را پایگاه در پایگاه داده اش قرار دهد . موتور جستجوگر هر چه پایگاه داده اش بزرگتر باشد ، صفحات بیشتری از یک سایت را می تواند در پایگاه داده اس قرار دهد . همه موتورهای جستجوگر دارای این ویژگی نمی باشند .

Robots.txt

با این فایل متنی و ساده ، میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک "سایت" را می توان کنترل کرد

META robots tag

به کمک این شناسه میزان دسترسی موتور جستجوگر به محتوای یک "صفحه را می توان کنترل کرد ."

Link

پیوند : در واقع پلی بین دو صفحه است . به کمک آن می توان از یک صفحه به صفحه دیگر رفت .

Link Popularity

مقصود این است که چه تعداد از سایت های دیگر به سایتی مشخص لینک کرده اند یا اینکه از چند سایت دیگر می توان به کمک پیوند ها به سایتی مشخص رفت .

Link Reputation

اشاره به این دارد که سایر سایتها درباره سایتی که بدان لینک داده اند ، چه می گویند . عموماً در این موارد عنوان ، متن لینک و کلمات اطراف لینک در سایت مقصد ، بررسی میشوند .

Learn Frequency

بعضی از موتورهای جستجوگر می توانند تشخیص دهند که محتوای صفحات پس از چه مدتی تغییر می کند و به روز می گردد و بعد از آن مدت به آن صفحات مراجعه می کنند .

URL_Uniform Resource Locator

به آدرس منحصر به فرد هر منبع موجود در اینترنت گفته می شود ، این منبع می تواند یک صفحه وب ، یک فایل متنی و .. باشد .

Stop Word

به کلماتی گفته می شود که در کل اینترنت از آنها بسیار استفاده شده است ، کلماتی نظیر an , web www, hom page,the,a

Meta tages

به کمک این شناسه ها ، اطلاعاتی از صفحه در اختیار بینندگان (موتور جستجوگر ، مرورگرهاو...) قرار داده می شود .

META keywords

به کمک آن ، کلمات کلیدی صفحه در اختیار موتورهای جستجوگر قرار داده می شود .


دانلود با لینک مستقیم


searchEngine
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد