فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کار کردن با آبجکت‌ها 31 ص

اختصاصی از فایل هلپ کار کردن با آبجکت‌ها 31 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 30

 

کار کردن با آبجکت‌ها :

یک‌کلمه اسرار‌آمیز‌معروف‌دربرنامه‌نویسی object-oriented programin در این قسمت در مورد عناوین زیر توضیح خواهیم داد.

اشیا چه هستند ؟

اجزا تشکیل دهنده اشیا چیست ؟

عملیاتی که می‌توان بر روی اشیا انجام داد چگونه است ؟

اشیا پیش ساخته قابل دسترس asp چیست ؟

یک مجموعه چیست ؟

اشیا چه هستند ؟

در مورد ماشین خود فکر کنید یک آبجکت یک تکه نرم‌افزار قابل استفاده مکرر می‌باشد که شامل اطلاعات و توابع وابسته‌ای باشد که چیزهای حقیقی را مهیا کنند.

چرا آبجکت‌ها می‌توانند در صفحه‌هایی که می‌نویسید مفید باشند ؟

آبجکت‌ها به افزایش سطح تجرد در صفحه‌هایتان کمک می‌نمایند. به شما گفته می‌شود که به صورت تصادفی یک پرچم انتخابی را نمایش دهید. می‌توانید در میان لیست پرچم‌ها یکی را انتخاب کنید به این صورت که تابع random که اعداد تصادفی تولید می‌کند را اجرا کرده و سپس کدی را برای بنویسید.

می‌توانید تمام این کارها را هر زمان که می‌خواهید یک پرچم را نمایش دهید انجام دهید. امّا ساده‌تر آن است که تمام کارهایی را که می‌خواهید انجام شود در داخل یک آبجکت که یک پرچم را به صورت تصادفی نمایش می‌دهد بنویسید.

بعد از این کار احتیاج دارید به این‌که فقط چیزی مانند RANDOM BANER را بنویسید پس از آن اگر بخواهید به سیستم نمایش پرچم خود چیزی را اضافه یا تغییری دهید فقط احتیاج دارید که یک تکه از کد را تغییر دهید.

و حتّی بهتر آن است که به دنبال آبجکت‌هایی بگردید که اشخاص دیگر آن‌ها را نوشته‌اند و شما نیز می‌توانید در برنامة خود از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از توابع در ساده‌تر کردن و خواناتر کردن کدهایتان کمک می‌کند و آبجکت‌ها نیز که در سطح بعدی قرار دارند همین مزایا را دارند.

ساختن بلاک‌هایی از آبجکت‌ها :

آبجکت‌های برنامه‌نویسی از چیزهایی تشکیل شده‌اند که آبجکت‌ها را توصیف می‌کنند و چیزهایی که آبجکت‌ها با آن‌ها می‌توانند کارهایی را انجام دهند. چیزهایی که آبجکت را توصیف می‌کنند PROPERTIES نامیده می‌شوند.

خصوصیّات PROPERTIES :

خصوصیّات یک آبجکت را توصیف می‌کنند.

اگر یک آبجکت داشتید که پرچم‌ها را به صورت تصادفی نمایش می‌دهد ممکن است که خصوصیّاتی برای نمایش چیزهایی مثل URL یک کاربر وقتی که پرچم در حال نمایش است را داشته باشید که ممکن است برای پرچم‌های مختلف تغییر کنید همچنین می‌توانید خصوصیّاتی برای نمایش طول و عرض تصویر داشته باشید که ممکن است برای تمامی پرچم‌ها یکسان باشد.

در برنامه‌نویسی خصوصیّات همانند متغیرها کار می‌کنند می‌توانید به خصوصیّات یک آبجکت به روش زیر دسترسی پیدا نمایید :

ObjectvariableName.property

پس اگر متغیر از نوع آبجکت به نام objlesson با یک خصوصیّت به نام Name داشتید می‌توانید مقدار خصوصیّت Name را به روش زیر تنظیم نمایید :

<%objlesson.Name = "joe" %>

و می‌توانید مقدار خصوصیّت Name را به صورت زیر چاپ کنید :

< %Response.write(objlesson.Name) = %>

بعضی از خصوصیّات پنهان می‌باشند. خیلی چیزهای را که در ساختن بیشتر آبجکت‌ها به کار رفته است را نخواهید دانست. برخی خصوصیّات ممکن است برای شما پنهان باشد این مسئله اهمیّتی ندارد از آنجا که شما از مستندسازی استفاده می‌کنید احتیاجی به دیدن همه چیزها ندارید.

متدها :

متد عبارت است کارهایی که می‌توانید با یک آبجکت انجام دهید. متدهای مرتبط با برنامه‌نویسی با آبجکت‌ها نیز احتیاج به اطلاعات دارند. توابع و سابروتینها این اطلاعات را از طریق آرگومان‌ها دریافت می‌کنند. بنابراین متدها نیز همین کار را انجام می‌دهند. متدها مانند توابع ممکن است صفر یک یا تعداد بیشتری آرگومان داشته باشند. متدها از مقادیر دریافت شده خصوصیّات استفاده می‌نمایند همچنین متدها


دانلود با لینک مستقیم


کار کردن با آبجکت‌ها 31 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد