فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ویژگیهای یک نظام آماری مؤثر

اختصاصی از فایل هلپ ویژگیهای یک نظام آماری مؤثر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 62

 

« مقــالـه »

ویژگیهای یک نظام آماری مؤثر

( قسمت دوم )

نویسنده: ایوان . پ، فیلگی

ترجمه و تلخیص : شاهین یوسفی

2- حفاظت از ارزشهای اصلی

قانونی بودن و اعتبار از ارزشهای اصلی نظام آماری مؤثر می باشند . منظور از قانونی بودن قضاوت اجتماعی است مبنی بر اینکه فعالیت نظام آماری به مصلحت کشور بوده و در حقیقت برای مقاصد ضروری بکار رود . هنگامیکه قانونی بودن در عمل اساس بودجه ریزی دولتی باشد نقش آن پررنگ تر خواهد شد : این قانونی بودن هماهنگی های اساسی را بدنبال خواهد داشت .

اعتبار نظام آماری نقش اساسی در تعیین ارزش برای استفاده کنندگان کالای ویژه ای که اطلاعات آماری نامیده می شود ایفا می کند . در واقع تعداد کمی از استفاده کنندگان هستند که مستقیمأ اطلاعات منتشر شده از سوی مراکز آماری را معتبر بدانند . از آنجائیکه اطلاعاتی که مطمئن نباشد بی ارزش است ، در نتیجه ارزش اطلاعات کاربردی بستگی به اعتبار آن نظام آماری دارد . این اعتبار می تواند در هر زمانی در دو زمینه بنیادی ؛ نشر آمارها بر اساس روش شناسی نا مناسب یا وابستگی سیاسی واحد تولید کننده آمار ؛ با چالش روبرو باشد . از آنجائیکه سازمانهای تولید کننده آماری بایستی هر روزه اولویتهای خود را شامل طراحی پرسشنامه ها ، انتشار نشریات و ... انتخاب کنند ، این انتخابها بطور اجتناب ناپذیری با ارزش بوده و مهمتر از آن اینکه آن سازمانها بایستی بطور اثبات پذیری برای انتخابهایی بدون گرایشهای سیاسی تلاش کنند . موضوع ارزشهای سیاسی موضوعی فراگیر بوده و ابعاد مختلف آن اساس عملی همه بخشهای بعدی خواهد بود.

محرمیت

مهمترین ابزار برای پرداختن به این موضوع قانون آمار است که با دقت وظایف سازمان و مسئولیتهای مشخص همه کارمندان را در این مقوله تشریح می کند و این موضوع با آموزش ، برقراری محیطی مناسب از نظر فیزیکی و محاسباتی تقویت می گردد .

حفظ محرمیت عملأ تمام نظام آماری را تحت پوشش قرار داده وفرصتهای مناسبی را بوجود می آورد .علاوه بر آن موجب پیوند بیشتر بین نظامهای اطلاعاتی بوده و عمومأ قابل توجیه می باشد .

حفاظت از حریم خصوصی

تمام بررسیهای آماری نشان دهنده درجه ای از ورود به حریم خصوصی افراد است که بر اساس نیاز برای یک کالای عمومی دیگر یعنی اطلاعات توجیه می گردد . نتایج مربوطه ، روشهایی است که درحصول اطمینان از اینکه مفاد پرسشنامه ها از

ناخوانایی کمی برخوردار باشند ، پاسخها نشان دهنده مقاصد جمع آوری اطلاعات بوده و همچنین حصول اطمینان از اینکه گزارش کلی بار مسئولیت تحمیل شده بر روی مردم بطور منظم اندازه گیری ، کنترل و بطور صحیحی منتشر شود ، استفاده می شود .

یکی از مهمترین این نتایج مربوط به حساسیت بالای پیوند اسناد است که شامل تجدید نظرها و تصویب روشهای استفاده شده و موفقیت احتمالی این روشها در برقراری و حفظ یک تعادل ظریف بین نتایج عمومی قابل مطرح شدن حاصل از حفاظت حریم خصوصی افراد و ارزش اطلاعاتی که می تواند از این پیوند استخراج شود ،می باشد . حوزه وسیع معین برای پیوند اسناد درون یک نظام آماری متمرکز بویژه با دستیابی به آمارهای کلی کانادا برای نگهداری سایر مراکز ، یک فرآیند بررسی چند سطحی ، همچنین یک مکانیزم مشورتی دائمی با گروههای بانکدار و بخش خصوصی را توسعه می دهد .

استفاده از روش شناسی بررسی منطقی

کمال مطلوب شامل حفظ تعادلی است که نشان دهنده توازنی بهینه بین هزینه بالا بردن کیفیت و بهنگام سازی می باشد . از انواع قضاوتهای حرفه ای و ابزارهای تکنیکی استفاده شده در کاربردهای مختلف که به منظور نزدیک شدن به این توازن که فراتر از حد این مقاله می باشد ، تنها به تعداد کمی از مدیریت ها و رهیافتهای سازمانی اشاره شده است . اینها نتیجه توجه به یک روش شناسی قوی با تعیین چگونگی بررسی است .

ما مدیریت روش شناسی بررسی وضعیت کارکنان به شیوه ماتریسی را مفید یافتیم . آنها بخشی از سازمان اجرایی متمرکز می باشد . ولی بیشتر کارشان درون گروههای میان رشته ای انجام میشود که مدیریت پروژه آنها نوعا مربوط به بخش مشتریان می شود . به این طریق آنها انگیزه و پیشرفت شخصی شان را از درون یک محیط حرفه ای متخصص کسب می کنند ولی مسئولیت تولیدات بر عهده مدیران پروژه- شان می باشد . از اعضای گروه پروژه انتظار می رود که به مهارتهای حرفه ای یکدیگر احترام گذاشته و به دستورات مدیر پروژه عمل کرده و حقوق شرایط ویژه اختلاف نظرهای حرفه ای را برای ایجاد سطح بررسی بالاتر حفظ کنند . هیچ پروژه مهمی بدون تائید اهداف ، روش و هزینه کل آن شروع نمی شود . بررسی بوسیله گروه مدیریت ارشد سازمان انجام می گیرد که شامل چندین نفر با پیشینه کار در رابطه با روش شناسی می باشند . هزینه تخمین زده شده پروژه بایستی منعکس کننده درآمدهای مورد نیاز تمام حوزه های عملکردی شامل روش شناسی باشد .

روش دیگر مورد استفاده برای قرارگرفتن ملاحظات کیفی در عملکردسازمان، استفاده از یک کمیته مدیریت استانداردهای آماری است . موضوعات مورد بحث شامل انتشار اطلاعات درباره روش شناسی ، محدودیتهای اطلاعاتی ، نوآوری و ابتکارات جدید و اعمال تغییرات در طبقه بندیها می باشد .این معیارها تضمینی برای کیفیت در همه رشته های عمده می باشد .

3-رعایت اصل بیطرفی

اطلاعات کالایی بسیار استثنائی می باشد ؛ تعداد کمی از مصرف کنندگان هستند که اطلاعات منتشر شده از طریق واحد های تولید آمار را معتبر بدانند . آنها باید نسبت به تولید کنندگان آمار حسن نیت داشته باشند . اطلاعاتی که از نظر اعتبار قوی نباشد از ارزش چندانی برخوردار نمی باشد . این موضوع نشان دهنده آنست که ارزش اصلی اطلاعات و قابل استفاده بودن آن بستگی مستقیم به اعتبار نظام آماری دارد . و این اعتبار در هر زمانی باید مورد تردید و پرسش قرار گیرد .زیرا اولویتها ، طراحی پرسشنامه ها و انتشار نشریات توسط واحدهای تولید کننده آمار همواره در حال تغییر و تحول و انتخاب می باشد و این نکته مهمی است که واحدهای تولید کننده آمار بایستی تلاش کنند بطریق اثبات پذیری انتخابهایی دور از گرایش های سیاسی داشته باشند .

مقاومت آمارشناسان رسمی در برابر اعمال سیاست بستگی دارد به چارچوب قانونی و نهادی ، واقف بودن اداره آمار به ارزش خود ، قرار داشتن آمارشناس مسئول در سلسله مراتب دولتی و موقعیت عمومی آمارشناس مسئول . سایر سیاستها و اعمال دیگر شامل نکات زیر می شود :

الف – تخصیص کامل اقتدار و اختیار در بودجه کل تضمین مهمی در برابر انعکاس سیاسی نامناسب می باشد .در کانادا جز برای نتایج سر شماری ،آمارشناس ارشد این اختیار را دارد ولی البته او


دانلود با لینک مستقیم


ویژگیهای یک نظام آماری مؤثر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد