فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد مدیریت پردازش process management 31 ص

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق و بررسی در مورد مدیریت پردازش process management 31 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 39

 

مدیریت پردازش process management

1-7- مقدمه

یک processیک برنامه در حال اجرا میباشد . سیستم unix برای کنترل نمودن process های در حال اجرا برنامه های مختلفی را فراهم ساخته است . بی شک برنامه ps مهمترین برنامه از این نوع میباشد که وضعیت process های کنونی شما را نشان میدهد .

هنگامیکه process ها در صحنه اجرا میشوند ، میتوان بوسیله سیگنال هائیکه از صفحه کلید ارسال میگردد آنها را متوقف نمود . اما برای مدیریت process هائیکه در زمینه اجرا میگردند با استفاده از فرمان kill آنها را متوقف میسازیم .

دیگر فرامینی که در این فصل مورد بررسی قرار میگیرد امکان تغییر دادن محیط process ها را فراهم میسازند . فرمان nice اولویت اجرای process را کاهش میدهد تا process های دیگر بیشتر مورد توجه قرار گیرند . فرمان nohup این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که پس از خروج از سیستم process شما همچنان در حال اجرا باقی بماند . فرمان at این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که برنامه ای را در زمانیکه شما تعیین می نمائید به اجرا در بیاید .

2-7- گزارش وضعیت process ها

فرمان ps

یک برنامه در حال اجراء رایک process مینامند وهر process بوسیله یک شماره واحد شناخته میشودبه این شماره PID ویاشماره مشخصه process میگویند. process های باشماره مشخصه process1. 0 های ویژه سیستم میباشند. process شماره صفرkernel سیستم unix میباشدو process شماره init process .1 نام دارد. این process وظیقه برپاسازی ساختار process ها را بر عهده دارد . در سیستم unix تمام process ها توسط process دیگر ایجاد میشوند که به آن process پدر میگویند. پدرویابه تعبیری دیگر پدر بزرگ تمام process ها process شماره 1 میباشد.

شماره مشخصه بقیه process ها در محدوده 2 تا 30.000 قراردارد .برنامه ps نه تنها pid هابلکه اطلاعات دیگر ی درمورد process های در حال اجراءرا نمایش میدهد.برای مثال جهت مشاهده وضعیت process های اجراءشده در زمینه ویامشخص نمودن pid برای خاتمه دادن به process که درزمینه در حال اجراء میباشد از فرمان ps استفاده میکند همچنین از فرمان ps برای مشاهده process هائی که توسط دیگر استفاده کنندگان به اجراءدر آمده استفاده میکنیم.

اگرهیچ opthion رادر سطرفرمان ps اختصاص ندهیدتنها اطلاعات مربوط به process های ترمینال کنترلی خودرامشاهده خواهیدکرد.

$ ps

pid tty time command

25 2b 0:09 sh

156 2b 0:01 ps

$

چهارفیلدخروجی عبارتنداز شماره مشخصه process ونام ترمینال کنترلی. زمان مصرف شده برای اجرای فرمان ونام فرمان.

معمولا process ها ازطریق یک ترمینال کنترلی به اجراء در می آیند .اگر یک process که درزمینه اجراءمیگردد به ترمینال کنترلی


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد مدیریت پردازش process management 31 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد