فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کنش پژوهی با موضوع استرس

اختصاصی از فایل هلپ کنش پژوهی با موضوع استرس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کنش پژوهی با موضوع استرس


کنش پژوهی با موضوع استرس

کنش پژوهی با موضوع استرس

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحه: 3

 

 

 

مقدمه:

در این کنش پژوهی می خواهم، در مورد مسئله استرس که ممکن است در هر کاری به ویژه سخنرانی اتفاق بیفتد، صحبت کنم و لازم است که بگویم، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که در اولین تجربه خود در سخنرانی استرس نداشته است و در واقع استرس یک موضوعی است که همگان کم و بیش به آن دچار هستند و این گزارش من دارای چند بخش مهم است که عبارت اند از:

1) شرح و توضیح استرس در سر سر کلاس درس

2) تعریف استرس

3) راهکارهایی در رابطه با کم کردن استرس

4) راهکارهای روانشناسان در رابطه با کم کردن استرس

شرح و توضیح استرس بنده در کلاس درس :

بنده به مقتضای مطالعه ای که دارم و با تجربه ای که از مجری گری در سطح دانشگاه داشتم، طبیعتا در سر کلاس درس از لحاظ استرس و ترس از رفتن به کلاس مشکل خاصی نداشتم کما اینکه برخی از دانشجویان از رفتن به کلاس و قرار گرفتن در برابر دانش آموزان ترس و استرس زیادی داشتند، البته چنان که ذکر شد ادمی به طور طبیعی دارای کمی استرس بودم که با تکیه بر خدا و دانش و اطلاعات خودم در زمینه درس دین وزندگی بر همین استرس کم هم غلبه کردم و بدون استری وارد کلاس شدم .

راهکار هایی برای مقابله با استرس:

1) داشتن اعتماد به نفس در هنگام سخنرانی:

یکى از علل اضطراب هنگام حضور در جمع و عدم جرأت ، نداشتن اعتماد به نفس کافى است. اعتماد به نفس ضرورتاً تضمینکننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست میشود.

2) تبدیل افکار منفی به افکار مثبت:

اگر بتوانید افکار منفى را تبدیل به افکار مثبت کنید، ترس شما از بین مى‏رود. بنابراین ما مى‏توانیم با اصلاح افکار منفى خود، بسیارى از احساسات نادرستمان را - که برخاسته از این افکار منفى است - از بین ببریم. چند نمونه از افکار منفى که منجر به ترس از سخن گفتن در حضور جمع مى‏شود عبارت است از : ()اگر من صحبت کنم، مى‏ترسم عصبى و مضطرب شوم و نتوانم نظراتم را به روشنى بیان کنم ()اگر نتوانم درست صحبت کنم، همه مرا مورد تمسخر قرار مى‏دهند () این اتفاق نشان مى‏دهد من آدم بى‏عرضه و حقیرى هستم () اگر شما بتوانید این افکار منفى را تبدیل به افکار مثبت کنید، یقیناً مشکلتان حل خواهد شد.


دانلود با لینک مستقیم


کنش پژوهی با موضوع استرس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد