فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله علل وقوع تصادفات جاده ای در کشور

اختصاصی از فایل هلپ مقاله علل وقوع تصادفات جاده ای در کشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله علل وقوع تصادفات جاده ای در کشور


مقاله علل وقوع تصادفات جاده ای در کشور

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:21

چکیده

مقدمه:تصادفات و سوانح با بیش از 000/20 مورد مرگ در سال,دومین علت مرگ و میر در کشور پس از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی می باشند.محاسبه دقیق خسارات مستقیم و غیر مستقیم,جانی و مالی ناشی از بروز این حوادث,لزوم توجه خاص به این مهم را بیشتر می نمایاند.علل و عوامل انسانی بیشترین درصد را در بروز این سوانح به خود اختصاص داده اند.ما در این مطالعه,نقش اختلالات خواب را در بروز تصادفات رانندگی مورد توجه قرار داده ایم.

مقدمه:

تصادفات رانندگی با بیش از 000/97 مورد مرگ در سال,پنجمین علت حوادث منجر به مرگ در ایالات متحده آمریکا بوده,این میزان مرگ باعث تلف شدن دو میلیون سال از عمر افراد کمتر از 65 سال می گردد.این در حالی است که سالیانه,بیماری های قلبی عروقی باعث از بین رفتن 74 میلیون سال و خودکشی نیز عامل اتلاف 9/0 میلیون سال از سالهای عمر افراد می گردند.

با نگاهی به آخرین آمار منتر از طرف معاونت سلامت وزارت بهداشت و درمان,اهمیت ویپه این موضوع در ایران واضح تر می گردد.این گزارش,حوادث و تصادفات را دومین علت مرگ و میر ÷س از مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی معرفی کرده است.خواب یک رفتار کاملاً پیچیده است و خواب کافی برای سلامتی,عملکرد صحیح و حتی بقاء ضروری است.کیفیت بد خواب و خواب ناکافی باعث افزایش خطر وقوع بیماری های مختلف,افزایش شیوع خواب آلودگی مفرط روزانه و کاهش کیفیت زندگی می شود.

خواب آلودگی بیش از حد روزتنه یعنی تمایل به چرت زدن و یا خوابیدن به طور سهوی طی روز,خصوصاٌ مواقعی که فرد فعالیتی انجام نمی دهد . شیوع این حالت در مطالعات مختلف بین 4 تا 31 درصد متغیر است . فاکتورهای عمده سهیم در ایجاد خواب آلودگی بیش از حد روزانه شامل:                 خواب ناکافی شبانه,اختلالات خواب از جمله:

 آینه هنگام خواب,بی خوابی , تارکولپسی,پرخوابی ایدیوپاتیک با علت سیستم عصبی مرکزی, شیفت کاری,سفرهای طولانی با هواپیما در عرض جغرافیایی,افسردگی,بیماریهای غدد درون ریز, داروها,بیماری های قلبی و عروقی واختلالات خواب ناشی از درد میباشند.البته درمیان افرادی که زیاد                                                                   

رانندگی می کنند(قشر راننده که بیشتر مردان میان سال هستند)آینه انسدادی هنگام خواب از شایعترین علل خواب آلودگی هنگام رانندگی به حساب می آید.ما در این مطالعه بنای آن داریم تا به اثرات اختلالات خواب بر بروز تصادفات و حوادث رانندگی بپردازیم و علل و عوامل موثر آن را بررسی کنیم.

علل وقوع تصادفات جاده ای در کشور

جاده های کشور هر لحظه شاهد وقوع تصادفات خونین است و این اتفاقات ناگوار تا زمانی که استانداردهای ایمنی جاده ها از یک طرف و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی دیگر جدی گرفته نشود ، همچنان ادامه خواهد داشت.

جاده های نامناسب ، رانندگان ناشی و یا خواب آلود ، اتومبیل های فرسوده و غیر استاندارد ، رعایت نکردن مقررات رانندگی در جاده ها و... از جمله عواملی به شمار می روند که به عنوان مقصران  تصادفات جاده ای شناخته شده اند اما سهم جاده ها در این میان بیش از بقیه عوامل است . حتی در مواردی که مقصر اصلی راننده ناشی است ، باز اگر وضعیت جاده ها متناسب باشد، می توان امیدوار بود که حادثه رانندگی به فاجعه تبدیل نشود...

با توجه به وجود 570 هزار کیلومتر راه و 750 کیلومتر آزاد راه در کشور ، باید به این مساله توجه داشت که 80 درصد ترافیک و 75 درصد تصادفات بر روی 20 درصد از محورهای بین استانی و بین شهری رخ می دهد .

بررسی های به عمل آمده در گروه آمار سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد که طی شش ماهه نخست سال جاری 15433نفر به علت تصادفات رانندگی در کشور کشته شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ، 3/6 درصد رشد داشته است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله علل وقوع تصادفات جاده ای در کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد