فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله سیستم حرارت مرکزی

اختصاصی از فایل هلپ مقاله سیستم حرارت مرکزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله سیستم حرارت مرکزی


مقاله سیستم حرارت مرکزی

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات 39

اساس کار سیستم حرارت مرکزی بر این است که حرارت از یک منبع انرژی به قسمتهای مختلف ساختمان انتقال می یابد. برای انتقال حرارت وجود سیال واسطه ای چون آب، بخار، هوا و روغن لازم است که ناقل حرارت بین منبع انرژی و دستگاههای گرم کننده باشد.

سیال با دریافت حرارت از منبع انرژی حرارتش بالا می رود و در تبادل کننده، گرمای خود را به محل (اطاق و سایر قسمت ها) میدهد و سرد می شود و مجدداً برای کسب حرارت به منبع برمیگردد. سیستم های مختلف حرارت مرکزی عبارتند از:

حرارت مرکزی با آب (گرم – داغ)، حرارت مرکزی با بخار، تهویة گرم، تهویة مطبوع و حرارت مرکزی تشعشعی:

انواع مختلف حرارت مرکزی با آب که متداول ترین نوع حرارت مرکزی است و همچنین شناخت وسایل و دستگاههای تشکیل دهنده سیستم در همین فصل بررسی میشود و در فصل های بعد انواع دیگر حرارت مرکزی و تهویة مطبوع که در ساختمانها استفاده می شوند و همچنین تهویة مطبوع تابستانی، مورد مطالعه قرار می گیرد.

 

سیستم حرارت مرکزی آبی

سیستمی که در آن ناقل حرارت، آب باشد، آن را حرارت مرکزی آبی گویند. در این نوع سیستم آب در دیگ با دریافت حرارت گرم می شود و یا این که به طور غیرمستقیم در یک مبدل حرارتی گرم و به وسیله لوله به دستگاه های گرم کننده رادیاتور، کنوکتور، فن کویل و واحدهای گرم کننده و نظایر آن ارسال می شود و گرمای خود را به محل می دهد وسرد می شود و مجدداً به دیگ برمی گردد و این مقدار تجدید می شود .

آب به عنوان بهترین ناقل گرما در حرارت مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا در همه جا به حد کافی و ارزان یافت می شود. همچنین گرمای ویژة آب به نسبت زیاد و خواص مناسبی در زمینة انتقال حرارت دارد، خاصیت مهم دیگر آب در تاسیسات حرارت مرکزی که حائز اهمیت است، قابلیت تنظیم درجه حرارت آب است ه از نظر اقتصادی بسیار مهم است. این خواص باعث شده است که گرمایش با آب در ساختمانهای مسکونی، به منظور ایجاد هوای گرم و تهیه آب گرم مصرفی ساختمانها استفاده شود. همچنین برای گرمایش حمام ها و گرم کردن پرس ها و غیره به کار میرود که در این حالت آن را گرمایش صنعتی می نامند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله سیستم حرارت مرکزی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد