فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درمورد روش تحقیق

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق درمورد روش تحقیق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

جامعه آماری:

در این تحقیق از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است که جامعه آماری آن معلمان و مربیان مدارس ابتدایی دخترانه شهر کرج می باشد و نمونه آن 5 مدرسه بوده که از هر مدرسه 6 نفر از معلمان به پرسشنامه مورد نظر پاسخ داده اند.

پرسشنامه مذکور شامل 20 سوال می باشد و با استفاده از جدوال توزیع فراوانی و بدست آوردن میانگین هر یک از سوالات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

روش تحقیق:

از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها و میانگین های بدست آمده در پاسخ به 3 سوال پژوهشی دریافتیم که کلاسهای آموزش خانواده هم با پیشرفت تحصیلی و هم وضعیت روانی و رفتاری دانش آموزان کاملا در ارتباط است

روش نمونه گیری:

که اطلاعات گردآوری شدهبوسیله سوالات پخش شده بین معلمان و پاسخ آنها به 3 سوال به شرح زیر می باشد:

- سوال پژوهشی 1 :که در مورد وضعیت رفتاری می باشد= 40/2 بیشتر از میانگین که 2 است می باشد.

- سوال پژوهشی 2 :که در مورد پیشرفت تحصیلی می باشد= 38/2 بیشتر از میانگین که 2 است می باشد.

- سوال پژوهشی 3 :که در مورد وضعیت روانی می باشد= 54/2 بیشتر از میانگین که 2 است می باشد.

مدرسه می تواند پیشاهنگ ایجاد ارتباط با خانه باشد و با تشکیل این کلاسها و دوره ها اسباب مشارکت فکری اولیاء را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم نمایند.

اگر انسان از همه داراییها و تواناییها و امکانات برخوردار باشد، ولی تربیت نشود و از یک شخصیت سالم برخوردار نگردد، به هر چیز برسد به خوشبختی واقعی نخواهد رسید.(استادان طرح جامع آموزش خانواده)

مدارس به این جهت که خانه دوم دانش آموزان محسوب می شود می توانند با والدین ارتباط خوبی برقرار کنند و در جهت شرکت هر چه بیشتر آنها در این کلاسها کوشش کنند و آنها را از تاثیر آن بر رفتار خود و فرزندانشان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از نظر مربیان داشته باشند باید تحقیقات دقیقی صورت گیرد.

امید است این پروژه و پژوهشهایی از این قبل بتوانند گام موثری جهت جمع آوری و بررسی صحیح اطلاعات در این رابطه بردارد.

بیان مسئله:

بررسی کلاسهای آموزش خانواده بر رفتار و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی اهمیت خانواده و مدرسه را در تعلیم و تربیت فرزندان مورد توجه قرار می دهد.

دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان دارند بین روشها و نقش های خانه و مدرسه باید همسوی و تشابه وجود داشته باشند و یکی از این دو کانون، کار دیگری را خنثی نکند بلکه به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند.

این ارتباط دو سویه بین این دو نهاد از طریق برگذاری جلسات، کلاسها، سخنرانیهایی از طرف مدرسه برای خانواده ها امکان پذیر می باشد.

جدی نگرفتن این امر مهم از طرف بعضی مدیران و شرکت نکردن بعضی اولیاء در این کلاسها همانطور که در مقدمه هم اشاره ای شد حاکی از این است که مسئولین تعلیم و تربیت تبلیغ بیشتری در مورد شرکت در جلسات و تاثیرات آنها باید داشته باشد.

خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو احسن انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش های تربیتی خود را با بصیرت ایفا کنند. انجمن اولیا و مربیان که در جهت رشد و آگاهی پدران و مادران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در مدارس گام بر می دارند. برای بیان و آموزش نقش های تربیتی خانه و مدرسه

اهتمام ورزد. برنامه آموزش خانواده یکی از فعالیت های مهم انجمن ها برای تعیین و تعلیم همین نقشها می باشد.

شناخت و ایفای نقش مناسب باید با هماهنگی بین خانواده و مدرسه انجام گیرد. ناهماهنگی نقشهای تربیتی در این دو نهاد باعث آسیب هایی در تعلیم و تربیت می شود.

ضرورت و اهمیت تحقیق:

در میان ضرورت و اهمیت تحقیق مورد نظر باید گفت یکی از ویژگی های دنیای امروز، انفجار علم و دانش در همه حوزه ها و تاثیر ژرف آن در زندگی فردی و اجتماعی است. به تناسب این گسترش علوم، حیات روان انسان ها پیچیدگی می یابد و برای شناخت بهتر انسانها نسبت به یکدیگر در مناسبات اجتماعی که خانواده بارزترین و عمیق ترین نمونه آن است. محتاج با علم و دانش بیش از گذشته هستیم. این امر آموزشهای مستمر را برای هر زن و مرد ضروری می سازد، آموزش های که در نتیجه آن ضمن شناخت بیشتر، خانواده ها را قادر سازد نقشها و وظایف خود را در مقابل رفتار فرزندان و امور آموزشی آنها انجام دهند. از جمله از مواردی که می توان در ضرورت این تحقیق به آن اشاره کرد این است که همانطور که گفته شد خشت اولیه تربیت در خانواده نهاده می شود ساخت شخصیت


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درمورد روش تحقیق
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد