فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت تحقیق درموردتاثیر تمدن اسلامی در غرب

اختصاصی از فایل هلپ پاورپوینت تحقیق درموردتاثیر تمدن اسلامی در غرب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

29اسلاید

با ظهور اسلام در پایان قرن ششم میلادی، فرهنگ و تمدن اسلامی طلوع کرد. اسلام با اعلان «اقرا» که نمادی از علم و اندیشه بود، در جامعه جاهلی آن روز نوعی بینش جدید ایجاد کرد که هم دوری از تعصبات قومی و اعتقادات باطل را فرمان می داد و هم نوعی بینش جدید بویژه در خصوص علم آموزی و گسترش هنر ارائه  می کرد.
تمدن اسلامی به سرعت به سمت قله رشد و بالندگی حرکت کرد. «هر چند قبل از اسلام، تمدن و فرهنگ یونانی، رومی، هندی، ایرانی و چینی هر یک سهمی در بالندگی و شکوفایی انسانیت داشتند اما هنگام ظهور اسلام همه این فرهنگ و تمدن ها در حال زوال و نابودی بودند و اگر اسلام در آن زمان با درایت و روشنفکری به این فرهنگ ها نمی نگریست چه بسا همه آنها به نابودی و زوال همیشگی می رسیدند.»
قرآن به عنوان کتابی که ایمان و علم را مایه سرافرازی و تعالی انسان می داند، ). با شکل گیری حکومت اسلامی و تأکید فراوان دین اسلام بر علم آموزی، مسلمانان به تولید علم و دانش پرداختند و آنچه را که از دیگر تمدن ها آموخته بودند در شکوفایی تمدن اسلامی به کار گرفتند.
به تدریج آنها در رشته های شیمی، نجوم، ریاضیات،طب و سایر علوم سرآمد و تولیدکننده دانش شدند به گونه ای که دانشمندان از سایر ممالک برای یادگیری علوم جدید به سرزمین های اسلامی روانه شدند. «در نهضت ترجمه که گفتگوی تمدن های پیشین با تمدن اسلامی محسوب می شد میراث تمدن های گذشته به عالم اسلام منتقل گردید

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تحقیق درموردتاثیر تمدن اسلامی در غرب
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد