فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

روز پیوند اولیا و مربیان

اختصاصی از فایل هلپ روز پیوند اولیا و مربیان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

روز پیوند اولیا و مربیان

پیدایش انجمن اولیا و مربیان در ایران

از تشکیل نخستین انجمن خانه و مدرسه در سال 1326، بیش از نیم قرن می گذرد و گزارش های پراکنده رسمی و غیر رسمی که گاه در رسانه های نوشتاری چاپ و گاه در سخنرانی ها شنیده می شود، همه بیان گر سودمندی و اثربخشی مشارکت پدر و مادر در فرآیند رسمی تعلیم و تربیت بوده است، به گونه ای که والدین، بخشی از بار سنگین تعلیم فرزندان جامعه را فروتنانه بر دوش کشیده اند.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تغییرهای فراوانی در اهداف، وظایف و دامنه فعالیت انجمن به وجود آمد. بر این اساس، روح دینی و اسلامی در شکل و محتوای همه فعالیت های آن پدیدار شد و تأکید بر تزکیه نفس و پالایش روح و روان از آلودگی ها و مفاسد، سرلوحه کار قرار گرفت. امید است با اهتمام خانه و مدرسه به انجمن اولیا و مربیان و با سامان دهی درست آن، گام مؤثری در راه ارتقای آموزش و پرورش کشور برداشته شود.

انجمن و مشکلات آموزشی و تربیتی دانش آموزان

تجربه نشان داده است که بسیاری از مشکلات رفتاری دانش آموز، تنها بر اثر ارتباط خانه و مدرسه برطرف می شود. هم خوانی و هماهنگی خانه و مدرسه در تربیت دانش آموز بسیار مهم است. اگر والدین به نوع رفتاری که مدرسه می کوشد آن را به کودک القا کند، بی توجه باشند یا اگر مدرسه، در به وجود آوردن ارزش هایی بکوشد که در خانه وجود ندارد، احتمال یادگیری کودک، ناچیز است. هرگاه خانه و مدرسه بتوانند درباره رفتار مطلوب کودک توافق کنند، دانش آموز با تضاد روبه رو نمی شود.

نقش والدین در ایجاد هماهنگی میان خانه و  مدرسه

خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی دانش آموز، مکمّل یکدیگرند و ایجاد هماهنگی لازم میان این دو کانون، در گرو انجام وظیفه درست آنان در برابر یکدیگر است. در اینجا به برخی از وظایف پدران و مادران در راه ایجاد هماهنگی میان خانه و مدرسه اشاره می کنیم: به معلم فرزند خود با دید احترام نگاه کنند و اگر از کار او انتقاد دارند، دور از حضور فرزند، با اولیای مدرسه در میان بگذارند.

همواره در جریان هدف ها و برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه قرار گیرند. دست کم ماهی یک بار، وضعیت رفتاری و اخلاقی فرزند خود را از معلم و مدرسه جویا شوند.برای شرکت در جلسات انجمن اولیا و مربیان یا کلاس های آموزش خانواده، زمان هایی را در زندگی خود در نظر بگیرند و برای این کار اعلام آمادگی کنند.درباره برنامه های آموزشی و تربیتی فرزند خود با توجه به دوره تحصیلی او، معلومات لازم را به دست آورند.با کمک مدرسه، ابزارها و تکنولوژی جدید آموزشی را برای فرزندان خود تهیه کنند.

همکاری مدرسه و خانواده، معلمان و مربیان را در شناخت مسائل و در نتیجه، در حل مشکلات یاری می کند. برای مربی و معلم در مسئله تعلیم و تربیت، گاه مسائلی پیش می آید که چاره جویی آنها مستلزم آگاهی از علت هایی است که از شرایط خانوادگی سرچشمه می گیرد و آگاهی معلم از این مشکلات در بر طرف ساختن به موقع آن مؤثر خواهد بود.


دانلود با لینک مستقیم


روز پیوند اولیا و مربیان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد