فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره سیاره مشتری

اختصاصی از فایل هلپ پاورپوینت درباره سیاره مشتری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره سیاره مشتری


پاورپوینت درباره سیاره مشتری

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 17 صفحه

بخشی از اسلایدها:

مشتری که یکی از درخشان ترین اجرام آسمان شب است، از دوره باستان تا کنون مورد رصد قرار می گرفته است و با بسیاری از باورهای مذهبی و اساطیری، در فرهنگ های گوناگون مرتبط است.
رومی ها نام ژوپیتر را به یاد خدای خدایان خود به او دادند.همانند چهار سیاره دیگری که می توان با چشم غیر مسلح در آسمان دید، مشتری نیز حرکتی ظاهری برخلاف جهت ستاره های زمینه آسمان دارد.

در حقیقت، کلمه سیاره در زبان یونانی (Planet) از واژه ای یونانی به معنی «سرگردان» می آید.
ستاره شناس ایتالیایی، گالیلئو گالیله، نخستین انسانی بود که تلسکوپ خود را به سوی مشتری گرفت. برای چند هفته در سال 1610 او از دیدن آنچه آنها را چهار ستاره کوچک در اطراف این سیاره می نامید متحیر بود.
این کشف که شیئی غیر از زمین دارای قمر یا اقماری در اطراف خود است انقلابی شگفت انگیز محسوب می شد. این موضع ثابت می کرد سیاره ما در مرکز تمام حرکت ها در کیهان قرار ندارد و همچنین از این ایده پشتیبانی می کرد که زمین و دیگر سیارات به دور خورشید در حال چرخشند.

با بهبود کیفیت تلسکوپها در دهه های بعدی بود که رصدگران موفق به کشف این واقعیت شدند که این سیاره دارای نوارهای رنگی و نقاطی است که با گذر زمان تغییر شکل داده و بر سطح این سیاره حرکت می کنند.
با رصد این عارضه ها بود که این رصدگران حدس زدند که این سیاره باید دارای جوی قابل توجه باشد. آنها از حرکت این عوارض برای تعیین دوره تناوب وضعی سیاره و محاسبه طول شبانه روز آن استفاده کردند که در حدود 10 ساعت بود.

در سال 1675 اوله روئمر، اخترشناس دانمارکی، موفق شد با استفاده از رصد گرفت های اقماری که گالیله در اطراف مشتری کشف کرده بود، به تخمینی از سرعت نور دست یابد. او دریافت که نور مدت بیشتری زمان را صرف حرکت در فضا در زمانی می کند که فاصله 2 سیاره زمین و مشتری از هم بیشتر است.
چند دهه بعد ایزاک نیوتون از مدارهای اقمار گالیله ای مشتری استفاده کرد و تشخیص داد این سیاره دارای جرم بسیار زیادی است.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره سیاره مشتری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد