فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره الگوهای ارتجاعی خمیری

اختصاصی از فایل هلپ پاورپوینت درباره الگوهای ارتجاعی خمیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره الگوهای ارتجاعی خمیری


پاورپوینت درباره الگوهای ارتجاعی خمیری

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 122 صفحه

رفتار ارتجائی خمیری

 

در رابطه ارائه شده برای شرط تسلیم ، به ازای کلیه مقادیر تنشی با ارضاء شرط F<0 ؛ میدان تنش کشسان و در حالاتی از تنش که F>0 است ؛ میدان تنش خمیری حاصل می‌شود. و در حالاتی که F=0 است ، بایستی نمو تابع F تعیین علامت گردد. یا به عبارتی اگر در این حالت               باشد ؛ تمایل انجام کرنشهای خمیری در پیش بوده و اگر               باشد ؛ تمایل به انجام کرنش خمیری موجود نیست. قانون سخت شدگی که در اساس قانونی برای تغییر و رشد تابع تسلیم می‌باشد ، به گونه های مختلفی قابل تعریف و ارائه است. اثر این قانون در تابع تسلیم با ضریب سخت شدگی حاصل می‌گردد. ضریب سخت شدگی در قالبی ساده نیز به دو صورت زیر قابل تعریف می‌باشد:

         = کار خمیری                                 سخت شدگی تابع کار:

             = بردار کرنش خمیری                 سخت شدگی تابع کرنش :

 

   میدان تنشهای اصلی ماده در یک نقطه ؛ منطبق بر میدان افزایش کرنشهای خمیری اصلی در همان نقطه ، ترسیم شده است. در اثر جریان خمیری ، ماده افزایش کرنش خمیری             و       در سه جهت اصلی خواهد داد. چنانچه فرض شود که بردار افزایش کرنش خمیری ، هم جهت با بردار عمود بر رویه تسلیم در نقطه A (نقطه دلخواه معرف حالت تنش در ماده) باشد ، گویند شرط تعامد[Normality] بر قرار بوده و ماده از قانون جریان همراه یا مرتبط تبعیت می‌کند. از نظر ریاضی این بردار را می‌توان یکسان با بردار گرادیان سطح تسلیم در فضای تنش های اصلی در نظر گرفت. به این ترتیب با قبول این فرض می‌توان قانون سیلان را برای محاسبه افزایش کرنش خمیری به صورت رابطه زیر بیان نمود:

F   سطح تسلیم می‌باشد.

   براساس این نظریه ؛ بردار افزایش کرنش خمیری ماده

هم جهت با بردار عمود بر سطح تسلیم بوده یا بر آن سطح عمود

است. لذا جهت افزایش کرنش خمیری ماده طبق این نظریه ، با سطح تسلیم یکسان است و به همین خاطر آن را قانون جریان همراه یا مرتبط گویند.

 

 

   تابع پتانسیل خمیری به طور مستقیم در محاسبات نمو کرنش خمیری نقش ندارد. با توجه به تعریف این تابع ، همیشه مشتق این تابع در محاسبات منظور می‌گردد. به هر حال با تغییر فیزیکی که از چگونگی تعیین جهت نمو کرنشی خمیری و عملکرد تابع تسلیم در اعلام امکان حاصل شدن کرنش خمیری ارائه شد، لازم است در شروع هر نمو تضمینی بر حضور تابع تسلیم مناسب در نقطه‌ای که حالت تنش را در فضای تنش های اصلی تعریف می‌کند ، حاصل گردد. شرط برقراری بصورت رابطه‌ای ریاضی این وظیفه را به عهده داشته و همیشه این تضمین را برقرار ساخته و به صورت زیر این رابطه به نام شرط سازگاری تعریف می‌گردد:

   مفهوم اصلی رابطه فوق آن است که حاصل ضرب نمو هر متغیر (نمو تنش و ضریب سخت شدگی) در مشتقات تابع تسلیم نسبت به متغیرهای مربوطه بایستی برابر صفر گردد. نتیجتا متغیرهای اصلی             که باعث رشد و نمو و تغییر تابع تسلیم می‌گردند ؛ ناچارند در چهار چوبی خاص وظایف تغییر دهندگی خود را انجام دهند تا شرط سازگاری در هر موضع حاکم گردد.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره الگوهای ارتجاعی خمیری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد