فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق دفتر اقتصادی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق دفتر اقتصادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق دفتر اقتصادی


دانلود تحقیق دفتر اقتصادی

مشخصات فایل
عنوان: دفتر اقتصادی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 124

شما در این تحقیق با مطالب مفید و ارزشمندی در مورد دفاتر اقتصادی آشنا خواهید شد.

 

بخشی از تحقیق دفتر اقتصادی را در ادامه مشاهده خواهید نمود:

تاریخچه :

از مطالعات تاریخی میتوان دریافت که استراتژی های سیاسی و نظامی از دوران پیش از تاریخ نیز وجود داشته اند . با پیچیده تر شدن و بزرگتر شدن و نیز متمدن تر شدن جوامع ، تعارضات وامیران ، سیاستمداران و فرماندهان روز به روز شدت گرفت که به مطالعه مفاهیم استراتژیک نیاز پیدا شد نا آنکه مجموعه ای از عوامل به هم پیوسته که چکیده ای از آن را در سخنان بزرگانی چون سانتسو ، ماکیاولی ، ناپلئون و .... می بینیم...

مشارکت اقتصادی :

بیشتر مردم بخش عمده ای از عمر خود را برای گذراندن زندگی روزمره خود و کسب درآمد در فعالیت اقتصادی میگذرانند در بخش اقتصادی مردم این فرصت را پیدا میکنند تا توانائیهای خود را بروز داده و درآمد کسب نمایند مشارکت در زندگی اقتصادی نیزمبنایی برای افراد میآورد تا به احساس احترام به خویش و منزلت و حرمت اجتماعی دست یابند ...

راههای غلبه بر موانع مشارکت :

برای جلوگیری از ناکارآمدی مشارکت و ایجاد یک فرصت واقعی برای نفوذ بر فرآیندهای اداری و پیامدهای آن افرایش خواهد یافت . بنظر لئون (( تغییر تکنیکهای مشارکتی جهت اعمال صحیح و موثرتر بعنوان یک فرآیند یادگیری دوطرفه است که مدیران و شهروندان به یادگیری آن نیازمندند...

تدوین استراتژی و انتخاب آن :

سومین بخش از مراحل سیستماتیک مدیریت استراتژیک تدوین یا انتخاب استراتژی مناسب برای موسسه میباشد .در انتخاب استراتژی مناسب باید تجزیه و تحلیلهایی را که در فصل گذشته بیان کردیم و نیز پیش بینی متغیرهایی نامعلوم محیطی توجه نمود...

استراتژیهای حمایت کننده :

این نوع استراتژی ها به قرار گرفتن مطمئن تر موسسه یک رشته صنعت نسبت به رقبا همراه با ایجاد فاصله ایمنی بین آنها تاکید دارند . این نوع استراتژی ها سعی برآن دارند تا با استفاده از مزیتها و برتریهای موسسه در یک یا چند بخش از بازار / کالا هموارد موفقیت موسسه را در رقابت با دیگر موسسات تضمین نمایند...

تقسیم به بخشهای وظیفه ای یا تخصصی :

این تقسیمات بطور کلی به بخشهای مختلف موجود در موسسه صورت میگیرد که این بخشهای مختلف هریک دارای تخصص خاص و ویژه ای هستند بعنوان مثال : بخشهای بازاریابی ، تولید ، مالی ، پرسنلی ، تحقیق و توسعه و ...... این نوع تقسیمات وظیفه ای زمانی موثرواقع میشوند که تغییرات محیطی موسسه اندک و تعداد کالاهای تولید آن محدود و اندک باشد ...

سازمانهای شبکه ای متوازن :

سازمانهایی هستند که همانند ساختارهای شبکه ای داخلی میباشند با این تفاوت که برای تولید یک کالا و یا خدمات شخص منابع لازم در خود واحدهای زیرمجموعه موسسه مادر قرار دارد.در این نوع سازمانها موسساتی که بطور شبکه با یکدیگر در ارتباط هستند از یکدیگر مستقل بوده ولی برای تولید کالا یا خدمات با یکدیگر در ارتباط بوده و دادو ستد میکنند در اینحالت یک موسسه رهبری وجود دارد فعالیت هریک از موسسات زیرمجموعه را با هم هماهنگ میکند .از این نوع ساختار در صنایع خودرو سازی استفاده های فراوانی میشود ...

 

 فهرست مطالب تحقیق دفتر اقتصادی

  • پیشگفتار
  • هدف از تشکیل هر دفتر اقتصادی         
  • تاریخچه
  • تعریف استراتژی و پیدایش آن              
  • تعاریف مفهومی استراتژی    
  • تعاریف مدیریتی استراتژیک   
  • مقدمه      
  • تاریخچه
  • تعریف مشارکت     
  • موانع در سر راه مشارکت     
  • راههای غلبه بر موانع مشارکت            
  • مشارکت در سازمانها             
  • عوامل کارآیی مشارکت         
  • نحوه مشارکت کارکنان در سازمان        
  • اهمیت مطالعه مدیریت مشارکتی           
  • ساختارهای نظام پیشنهادها     
  • تدوین استراتژی و انتخاب آن                
  • نقش استراتژی گذشته            
  •  میزان و درجه وابستگی موسسه به محیط خارجی              
  •  میزان ریسک پذیری و نحوه آن در استراتژی از طرف موسسه          
  • ملاحظات و پیش بینی های سیاسی داخل موسسه
  • ملاحظات زمانی و موقعیتی  
  •  واکنشهای رقابتی در یک رشته صنعت
  • رویکرد اقتضایی در انتخاب استراتژی  
  • سبد جنرال الکتریک                
  • فنون استفاده درتوسعه استراتژی های موسسه وواحداستراتژیک بازرگانی           
  • منحنی عمر کالا و تابلو رقابت              
  • ویژگیهای مراحل عمر کالا واثرات آن بر روی استراتژیها  
  • فنون دیگری برای تجزیه و تحلیل        
  • فعالیتهای توسعه استراتژی    
  • استراتژی های موسسه ای یا اصلی      
  • استراتژی های موسسه ای رقابتی         
  • تصمیمات تاکتیکی و یا استراتژی های کمکی       
  • استراتژیها برحسب اهداف و وظایف    
  • استراتژی های رشد خارج از موسسه    
  • اجرای استراتژی ها               
  • فرآیند اجرای استراتژی ها     
  •  ایجاد همآهنگی استراتژیک    
  •  انتخاب استراتژی و پیاده کردن آن       
  •  آماده کردن برنامه های اجرایی و تخصیص منابع به آنها    
  • کنترل استراتژی ها و برنامه های عملیاتی           
  •  کنترل استراتژیک و فرآیند آن               
  • موارد مهم در فرآیند کنترل استراتژیک  
  • منابع       

دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق دفتر اقتصادی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد