فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

معرفی کشور آمریکا 23 ص

اختصاصی از فایل هلپ معرفی کشور آمریکا 23 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

معرفی کشور آمریکا

وسعت :

9695536 کیلومتر مربع ، یعنی 6/5 برابر کشور ایران . چهارمین کشور جهان از نظر وسعت بعد از روسیه ، کانادا ، چین است . از شمال به کانادا – از جنوب و جنوب غربی با کشور مکزیک و خلیج مکزیک از شرق به اقیانوس اطلس ، از غرب به اقیانوس آرام .

جمعیت :

270 میلیون نفر است که 5/14 درصد قاره آسیا است . از نظر جمعیت درجهان ، این کشور بعد از چنین و هند ، سومین کشور پر جمعیت جهان است . اگر کل خشکی های زمین را 100% فرض کنیم درصد وسعت آمریکا از خشکی های زمین حدود 28% می باشد .

نرخ رشد جمعیت در آمریکا در سال بر 9/5 در هزار یا 59/0 درصد است . به علت مهاجرپذیر بودن آمریکا ، هرساله عده بسیاری از گوشه و کنار جهان به این کشور مهاجرت می کنند ، افزودن رقم مهاجران به نرخ رشد طبیعی ، نرخ رشد عمومی جمعیت آمریکا ، سالانه به 9/0 درصد می رسد . به این ترتیب هر 80 سال جمعیت این کشور 2 برابر خواهد شد .

پرجمعیت ترین ایالات آمریکا به ترتیب عبارتند از :

کالیفرنیا ، نیویورک ، تکزاس ، پنسیلوانیا ، فلوریدا ، ویرجینیا ، آریزونا ، مینه سوتا ، واشنگتن ، کلرادو ، ایلی نویز .

درآمد سرانه ملی آمریکا :

حدود 27 هزار دلار است . که برحسب ایالت های مختلف فرق می کند . درآمد سعی آمریکا 7439 میلیارد دلار است .

تولید ناخالص داخلی :

در سه ماهه نخست سال 2000 میلادی برابر با 3/9937 میلیارد دلار بوده است که بیشترین مقدار در میان همگی کشورهای جهان است .

بعد از امریکا ، چین با 4420 میلیارد دلار تولید ناخالصی داخلی دومین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد.

تولید ناخالص سرانه :

در سال 1999 برابر 31500 دلار بوده است . آمریکا پس از لوکزامبورگ بیشترین تولید ناخالص داخلی سرانه را در میان سایر کشورها دارد .

تقسیمات کشوری و اداری و ساختار سیاسی کشور آمریکا

ایالات متحده آمریکا کشوری است که براساس تقسیم قدرت بین حکومت فدرال و 50 ایالت دیگر بنا شده شده است . هرکدام از این 50 ایالت دارای قانون اساسی جداگانه و ویژه خویش است و در بسیاری از مسائل داخلی دارای استقلال است .

حکومت فدرال ، بالاترین منصب را در هرم اداری داراست و بعد از آن دولت های ایالت های پنجگاهانه قرار دارند و بعد از آن بیش از 80 هزار حکومت محلی که در سطوح مناطق ویژه ، مناطق دبستانی ، محلات و شهرها مشغول فعالیت هستند .

هر شهروند همزمان تابعیت ریاست خود و تابعیت حکومت فدرال را داراست . حکومت فدرال برای طرح ها و پروژه هایی که به ایالت ها می دهد مبالغی در نظر می گیرد . درصدر نظام رئیس جمهور قرار دارد که هر چهارسال و فقط دو دوره به این مقام می رسد . بازوی قانونگذاری حکومت ، کنگره است که از دو مجلس نیرومند سنا تشکیل می شود .

دین :

در این کشور :

مذهب کاتولیک : که حاصل مهاجرت ملت های اروپایی و جنوبی و ایرلندی است . 62 میلیون نفر از جمعیت آمریکا پیرو این مذهبند .

مذهب پروتستان : این فرقه معتقد به جدایی دین از سیاست است و با استعمال توتون و الکل مخالف است .

ارتدوکس ها ، یهودی ها ، هندی ها ، مسلمانان : که 22/0 جمعیت این کشور را دارند که بیشترین مسلمانان بومی در آمریکا در میان سیاه پوستان اند .

از نظر اقتصادی

ایالات متحده آمریکا سهم بزرگی در بازرگانی بین المللی و اقتصاد سیاسی بین المللی داراست . حجم صادرات و واردات ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی ، مبادلات بازرگانی این کشور در حدی است که می توان آن را موتور محرک اقتصاد جهان نام نهاد .

حجم بزرگی از صادرات بسیاری از کشورها روانه بازار آمریکا می شود به صورتی که اگر روزی این کشور دروازه های خود را بر روی کالاهای خارجی ببندد نیروی محرکه اقتصاد بسیاری از کشورها از حرکت باز خواهد ایستاد .

صنعت :

صنایع کارخانه ای شامل ریسندگی ، بافندگی و ذوب فلز – صنایع رایانه ای . صنایع هواپیمایی و هواپیماسازی وهوا فضا ، صنعت خودرو سازی ، کانون صنایع چوب و لوازم چوبی را داراست .

منطقه ای به نام کمربند آفتابی در غرب و جنوب غربی آمریکا توسعه یافته که در رشد اقتصادی آمریکا نقش بسیاری دارد . بر این اساس جمعیت بسیاری به آنجا مهاجرت کرده است . ایالت های واشنگتن و اورکن در شمال غربی آمریکا از کانون های نوین صنعتی این کشور است .

صنعت گردشگری

آب و هوای مساعد ، هوای پاک و شفاف ، وجود مناطق کوهستانی زیبا رونق صنعت گردشگری و درآمد بالای آن را رونق بخشیده است .

بودجه :

از طریق کسب مالیات تأمین می شود .

صنعت کشاورزی

آب و هوای مساعد ، خاک حاصلخیز به همراه نیروی انسانی سخت کوش و مدیریت منسجم و نیرومند و بهره گیری از آخرین دستاوردهای صنعت در بخش کشاورزی موجب شده ایالات متحده آمریکا به مهمترین تولید کننده فراورده های کشاورزی تبدیل می شود تولیدات کشاورزی این کشور شامل :


دانلود با لینک مستقیم


معرفی کشور آمریکا 23 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد