فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره مدیریت مشارکتی ( ارتباطات و الگوهای ارتباطی در سازمان ها )

اختصاصی از فایل هلپ مقاله درباره مدیریت مشارکتی ( ارتباطات و الگوهای ارتباطی در سازمان ها ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره مدیریت مشارکتی ( ارتباطات و الگوهای ارتباطی در سازمان ها )


مقاله درباره مدیریت مشارکتی   ( ارتباطات و الگوهای ارتباطی در سازمان ها )

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:27

چکیده
این مقاله تلاش دارد تا با شناسائی موانع ساختاری و میان فردی ارتباطات سازمانی، راههای غلبه بر این موانع را مورد مطاله قرار دهد و شیوه های ارتباطی مؤثر در سازمان را پیشنهاد نماید. توضیح آنکه، انسان ها از بدو تولد می دانند که چگونه باید با محیط و واقعیت های پیرامون تعامل و ارتباط داشته باشند و از موقعیت هایی که تهدید کننده قدرت ، ارزشها و خواسته های آنان است دوری نموده و فرصت های جدید را خلق نمایند. این تجربه به انسان ها می آموزد که در ارتباطات خود تا چه حد تهاجمی و تا چه اندازه تدافعی رفتار نمایند . اما اینک که سازمان ها به شدت اجتماعی شده‏اند و جوامع متشکل از بنگاه ها و سازمان ها شده‏اند، موانع ساختاری و میان فردی فراوانی ارتباطات سازمانی و ارسال مؤثر پیام را تهدید می کنند.
واژگان کلیدی: ارتباطات، الگوهای ارتباطی، موانع ارتباطی، رسانه، ارتباطات فرهنگی، فضای شخصی

مقدمه
در دنیای متحول امروز فرستنده پیام درپی آن است که ادراک مشترکی ازیک پیام برای هرگیرنده پیامی به دست آورد. بنابراین هدف ارتباطات، دستیابی به اقدام هماهنگ بین پیام دهنده وگیرنده پیام می باشد. این بدین معناست که مفهومی که از درون فردی برخاسته است به میان دیگران راه یافته و توسط دیگران برداشت می‏شود. یعنی درواقع ارتباطات، برخی ازمفاهیم وتفکرات ومعانی ویا به عبارت بهترپیام ها را به دیگران تفهیم می کند. براین اساس ،ارتباطات را انتقال مفاهیم ویا انتقال نشانه ها ونیزانتقال ویا تبادل پیامها می دانند (فرهنگی،6:1373).
منظور از ایجاد ارتباطات می تواند انجام اقدام های هماهنگ، مشارکت در اطلاعات و بیان احساسات و عواطف باشد. ارتباطات از عناصر اولیه مدیریت است. مدیران باید در سطوح مختلف با اشخاص، خواه زیردست، خواه بالا دست و یا همتراز خود ارتباط برقرار کنند. نحوه ارتباط مدیریت با کسانی که برای اوکارمی کنند، ممکن است مهمترین ضرورت باشد.
برخی از تعاریف ارتباطات را می توان به شرح زیر برشمرد:


1ـ ارتباطات بیانگر فراگرد ایجاد معنی است (دین،بانلود ،1962).
در این میان دو نکته نهفته است :


الف- ایجاد
ب- معنی
2ـ ارتباطات فراگرد تفهیم وتفاهم وتشریک مساعی است (نلسون و پیرسون ،5:1983).
دراین تعریف سه نکته نهفته است:


الف- ارتباطات یک فراگرد است.
ب- ارتباطات تفهیم معناست.
ج- ارتباطات تشریک معناست.
3ـ ارتباطات به گونه ای وسیع وگسترده تجارب مشترک تعریف شده است (فرهنگی،1373).
ارتباطات از واژه لاتین کومیونِ برآمده که به معنای مشترک(عموم) است.
به طورکلی می توان چنین گفت که ارتباطات در بسیاری از فعالیت های سازمان وجود دارد و مهمتراینکه ارتباط، فرایندی است که فعالیت های فردی وگروهی ومراوده ها برای افزایش اثربخشی ازطریق آن هماهنگ می شود.

فرایند ارتباطات


ارتباطات به عنوان یک فرایند، شامل اطلاعاتی است که از طریق علائم و نشانه ها ارسال و یا دریافت می شود. این اطلاعات شامل کلمات، حرکات غیرکلامی، نگرش ها و حالات می باشد. به عبارت ساده چنین گفته می شود که ارتباطات دربردارنده این است که" کی چه می گوید؟ به چه طریقی می گوید؟ برای چه کسی و با چه درجه ای از تأثیر پیام می فرستد "(اچ. لاسول ،1948 51-37).


مدل ساده شده ای ازفرایند ارتباطات درشکل آمده است.

 

 


به هرحال بایدگفته شودکه افراد اطلاعات ارسالی و دریافتی و اطلاعات رک و بی پرده(صریح) کمی را تبادل می کنند. این به دلیل آن پرده ادراکی ما می باشد.


ارتباطات بین شخصی(افراد) متضمن فرایندی است که حداقل با چهارفاکتورتبیین می شود:


الف- احساس در مورد خود.


ب- احساس درمورد دیگری.


ج- احساسات درمورد محتوای آن چیزی که باید مورد بحث قرارگیرد.


د- احساسات درمورد موضوعی که مورد توجه قرارمی گیرد.


این چهارعامل نیزبه عنوان پرده های ادراکی به شکل زیرمی تواند ترسیم گردد:


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره مدیریت مشارکتی ( ارتباطات و الگوهای ارتباطی در سازمان ها )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد