فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره جامعه شناسی صنعتی 11 ص

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره جامعه شناسی صنعتی 11 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

بنام خدا

جامعه شناسی صنعتی

استاد محترم

جناب آقای نادمی

تهیه و تنظیم:

حدیثه اردلان

 

 

بهار 88

1-اگر در آینده صاحب یک کمپانی صنعتی شویدچه اقداماتی را انجام میدهید و چه برنامه هایی را به اجرا در میآورید؟

اهداف و استراتژیهای اتخاذ شده یک کمپانی،مهمترین عامل برای موفقیت در مدیریت و پیش برد برنامه های آن به شمار میرود.

از یک سو موفقیت یا شکست یک استراتژی بستگی زیادی به حرکات و فعالیتهای رقبا دارد بر این اساس شرکتها پس از تدوین و اتخاذ استراتژی خود باید همواره به محیط بیرونی،فرهنگ های مختلف و فعالیتهای رقبا توجه نموده و آنها را زیر نظر داشته باشند و اقدامات لازم را متناسب با فعالیتهای رقبا اتخاذ نمایند.همچنین فرهنگ های مختلف و بازارهای چند ملیتی را شنسایی و با استفاده از دانش خود نبض هر یک از این بازارها را در اختیار خود گرفته است. انرژی خفته در افراد را بیدار نماید.به افرادی که واقعاً کارها را انجام می دهند، گوش فرا دهد. نزد کارمندان خود برود و به تمام سوالاتشان پاسخ دهد. مهمترین وظیفه ای که یک مدیر به دوش دارد این است که به دنبال صدا و ارزش و اعتبار کارمندان خود باشد، برای آنها ارزش قائل شود و به رشد و پرورش آنها بپردازد.بسط پیدا کند، هرچقدر می تواند اهداف خود را بیشتر نماید. افرادی که بدون حدومرز به کارهایشان سرعت می بخشند و رؤیاهای خود را بسط و گسترش می دهند، از قدرت نامحدودی برای تقویت امـــــــور و بهبود کارها، برخوردار می باشند.کیفیت را به عنوان اولویـــت اول خود قرار دهید.کیفیت را بـه عنوان وظیفه شغلی همه کارمندان در بیاورید..امور تجاری را به صورتی درآورد که ازطریق اینترنت قابل دسترسی باشند.از تجارت الکترونیک برای زدن ضربه نهایی به پیکره بوروکراسی استفاده نماید.و....

همچنین با مطالعه و بررسی عملکرد شرکت ها و کمپانی های موفق و مطرح و تلفیق و یا تفکیک استراتژی های آنها به تنیجه مطلوب خواهیم رسید.اغلب این شرکت هادر طول حیات خود در هر مقطعی از زمان متناسب با شرایط خاص آن دوره از یک یا چند استراتژی استفاده کرده اند. اگر چه توضیح اینکه اقدامات و فعالیتها شان مبتنی بر کدام استراتژی بوده است بسیار دشوار است (چرا که برخی از آنها با چندین استراتژی مرتبط است و تفکیک و جداسازی آن بسیار مشکل است )

را بیان نمود :

1-استراتژی تمایز :

بر اساس این استراتژی شرکت یا سازمان باید بتواند محصولاتی تولید و عرضه کند که اولا برای مشتری ارزش ویژه ای داشته باشد و ثانیا رقبا نتوانند براحتی محصول مشابه آن را تولید کنند.

(با نگاهی به ویژگیها و مشخصه های محصولات سونی می توان گفت این شرکت توانسته است بخوبی از استراتژی تمایز برای عرضه محصولات خود استفاده کند:

-  محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و تقریبا بی نظیر

-  محصولاتی با تکنولوژی بالا و مطابق با جدیدترین فناوریهای روز

-  محصولاتی در اندازه های بسیار کوچک و قابل حمل)

7-استراتژی تنوع گرایی غیر همگون :

هنگامی که شرکتها و سازمانها توان مدیریتی و مالی بیش از فعالیتهای محوری و اصلی خود داشته باشند تلاش می کنند با بهره گیری از استراتژی تنوع گرایی ناهمگون از ظرفیتها و تواناییهای اضافه خود در بخشهای دیگری استفاده کنند.

 3-  استراتژی تنوع گرایی همگون :

بر اساس این استراتژی شرکت برای حفظ سهم بازار و فروش محصولات خود محصولات جدید ی را مرتبط با محصولات قبلی به بازار عرضه می کند. (عرضه پلی استیشن 2در سال 2000 و برنامه ریزی برای عرضه پلی استیشن 3 در سالهای آینده نمونه ای از اقدامات شرکت سونی برای بکار گیری این استراتژی است. )

4-    استراتژی توسعه محصول :

این استراتژی به شرکتها و موسسات امکان می دهد با بهینه سازی محصولات یا خدمات فعلی و یا ارائه محصولات و خدمات جدید‏, فروش محصولات و سهم بازار خود را افزایش دهند . عرضه مدلهای جدید گوشی تلفن همراه با امکانات و گزینه های جدید‏(به عنوان مثال تماشاگران مسابقات تنیس می توانند با استفاده از گوشیهای موبایل سونی پیامهای کوتاه را برای بازیگران مورد علاقه شان بر روی اسنوبرد ورزشگاه ارسال کنند.)

5-  استراتژی رسوخ در بازار :

امروزه کمتر شرکت یا موسسه ای است که بدون بهره گیری از این استراتژی بتواند در بازار رقابت باقی بماند . پایه و اساس این استراتژی مبتنی بر افزایش سهم بازار و فروش محصولات با بکار گیری تلاشهای بیشتر بازاریابی است

v    استراتژی مشارکت :

این استراتژی امروزه بسیار مورد توجه و اقبال سازمانها و موسسات قرار گرفته است و شرکتهای بسیاری در جهان با بهره گیری از این استراتژی در صددند با تولید محصولات جدیدتر با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر سهم بازار خود را حفظ و رضایت مشتریانشان را افزایش دهند.(مثلا:تاسیس شرکت S-LCD برای تولید پانلهای LCD با سرمایه گذاری مشترک سونی و سامسونگ , ادغام بخشهای موسیقی شرکت سونی و شرکت آلمانی برتلزمن و تشکیل شرکت جدیدی تحت عنوان " یونیور سال موزیک" ، مشارکت با شرکت اریکسون برای عرضه گوشیهای تلفن همراه نمونه ای از فعالیتهای سونی در این زمینه است. )

 v    استراتژی کاهش :

معمولا شرکتها در زمان رکود تلاش می کنند با انجام اقداماتی نظیر تجدید ساختار سازمانی و حذف بخشهای غیر ضروری ‏, فروش بخشی از دارائیهای شرکت و .... کاهش فروش را جبران نموده و ضمن حفظ توان رقابتی خود از زیان دهی شرکت جلوگیری کنند.(در همین زمینه شرکت سونی اعلام کرده است تلاش می کند با اقداماتی نظیر کاهش لایه های سازمانی، حرکت به سوی ساختار سازمانی مسطح و منعطف با بهره گیری از IT, ارزیابی مجدد دارائیها و نقش آنها در کسب و کار شرکت و... جایگاه رهبری و پیشتازی خود را دربازار بدست آورد.)

v    استراتژی تمرکز :

بر اساس مفاهیم این استراتژی، شرکت تمام منابع خود را بر روی بازارهای خاص یا همان  market niche متمرکز خواهد کرد البته به همان میزان که شرکت بر روی بازارهای خاص متمرکز می شود شانس استفاده از فرصتهای دیگر را برای خود کاهش می دهد

2-یک طراح صنعتی باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد و در زمینه فعالیتش به صورت پیوسته چه اصولی را مد نظر قرار دهد؟

طراحی صنعتی به عنوان یک رشته و شغل، آمیخته‌ای است از علم و هنر. هر یک از دو رکن علم و هنر آنچنان جایگاه محکم و استواری در پیکره طراحی صنعتی دارند که با حذف هر کدام، روند طراحی صنعتی به سرانجام نرسیده و نهایتاً نتیجه کار یا به سمت صنعت صرف منحرف شده و یا به سوی هنر صرف.

با توجه به گرایش‌های طراحی صنعتی، ابداع، ابتکار، خلاقیت و ایده‌پردازی از پایه‌های اساسی کار هر طراح صنعتی می‌باشد. پس نمی‌توان به صرف وجود محصولات و روش‌های فعلی از نوآوری و ابتکار دوری جست. مسلما انسان تنوع‌طلب است و با توجه به همین اصل است که نوآوری در فرم ظاهری کالا و تولیدات ضروری. به همین ترتیب پاسخ به تنوع‌طلبی استفاده‌کننده یکی ازعوامل مهم کار طراح در جهت رسیدن به طرح مطلوب است.

طراح صنعتی باید تلاش کند که سختی و خشونت صنعت را از محصول گرفته تا محصول صنعتی برای مشتری لطیف گردد و در این کار هم منافع کارفرما و هم استفاده کننده را در نظرگیرد.

در مورد نحوه کار،یک طراح صنعتی باید در ابتدا یکی از مشکلات جامعه را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد و نیازهای تولید کننده و مصرف کننده را در زمینه مورد نظر جمع آوری کند،سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده صورت مسأله خود را تهیه کند و در نهایت با توجه به فرهنگ بومی، اقتصاد، روانشناسی، دیدگاه های هنری، روشهای تولید، تکنولوژی تولیذ، نوع مواد مورد استفاده و مسائل زیست محیطی، طرح محصولی جدید را ارائه دهد و یا یکی از معایب محصولات قدیمی را بر طرف سازد(redesign).

یک متخصص طراحی صنعتی باید اطلاعات عمومی بسیار گسترده ای داشته باشد تا بتواند به یاری این اطلاعات طرح جدیدی ارائه بدهد.

یک ویژگی مهم و ضروری برای طراح، احساس مسؤولیت و تعهد می باشد چرا که یک طراح صنعتی به صورت اشیاء در اختیار انسان نوعی رابطه جسمی و روحی با او برقرار می کند. به گونه ای که اگر کلیه نکات و مقتضیات لازم در تولیدات رعایت نشود. ممکن است خسارات جبران ناپذیری بر روح و جسم انسانها وارد کند.

یک طراح صنعتی باید مردم شناس، روانشناس و جامعه شناس خوبی باشد تا وسایلی که طراحی می کند، منطبق با نیازها و علایق مردم باشد.طراح با توجه به علم و هنر طراحی، محصول، محیط و یا روشی را برای مخاطب خلق میکند که خواسته‌های تعریف شده او را در جهت حصول به هدف معینی (مثلاً کسب امنیت، آرامش، سهولت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره جامعه شناسی صنعتی 11 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد