فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت آشنایی با نرم افزار شبیه سازی ED- در 77 اسلاید

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت آشنایی با نرم افزار شبیه سازی ED- در 77 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آشنایی با نرم افزار شبیه سازی ED- در 77 اسلاید


دانلود پاورپوینت آشنایی با نرم افزار شبیه سازی ED- در 77 اسلاید

 

 

 

 

 

 

نرم‌افزار ED، نرم‌افزاری قدرتمند در زمینه شبیه‌سازی فزایندهای گسسته پیشامد به شمار می‌رود که توسط شرکت Incontrol هلند عرضه شده است. ED، نرم‌افزاری شئ‌گرا برای مدل‌سازی، شبیه‌سازی، تجسم و کنترل پروسه‌های پویاست.

ED یک زبان برنامه‌نویسی داخلی موسوم به 4Dscript دارد که برای تعیین و تعریف شرایط ویژه و واقعی در مدل به کار می‌رود. این زبان برنامه‌نویسی شامل عبارت و دستور جهت به کار گیری در مدل‌سازی است.

نرم‌افزار ED، اکنون یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای به کار رفته در زمینه مدل‌سازی و شبیه‌سازی مسائل مختلف به شمار می‌رود. برنامه‌ریزی سیستم‌های تولیدی، سیستم‌های جریان مواد و زنجیره تأمین، بالانس خط، برنامه‌ریزی منابع انسانی، سیستم‌های حمل و نقل، سیستم‌های نت و ... از جمله کاربردهای این نرم‌افزار پرطرفدار می‌باشند.

پس از به وجود آمدن و ظهور مهندسی صنایع  به طور رسمی در سال 1912 در جامعه مهندسی صنایع آمریکا توسط افرادی نظیر تیلور و گیلبرت‌ها و بسط و گسترش نظریه‌های آن‌ها به وسیله افرادی همچون هنری گانت و کوک ووالاس و ... مطالعاتی که ما امروزه آن‌ها را در قالب درس‌هایی نظیر طرح ریزی واحدهای صنعتی، ارزیابی کار و زمان، ارگونومی و همانند آنها ایجاد شدند اما با گسترش علوم مدیریت و به وجود آمدن موضوعاتی همچون نگرش سیستمی، نگرش اقتضایی، آینده پژوهی، مدیریت دانش و در رأس همه آنها ارائه مفهومی به نام سازمان‌های یاد گیرنده باعث به وجود آمدن انقلابی بسیار بزرگ در صنعت شد. که در پی آن در دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی دروسی با نام‌های شبیه‌سازی، تحلیل سیستم‌ها و سیستم‌های اطلاعات مدیریت بروز کردند.

موضوع مورد بررسی این پروژه آشنایی با نرم افزارED  است. این نرم‌افزار در حوزه شبیه‌سازی می‌باشد و از مجموعه نرم‌افزارهای دروس جدید مهندسی صنایع به شمار می‌آید. در قسمت اول این پروژه به معرفی فضای کلی در مفهوم سیستم‌ها و شبیه‌سازی خواهیم پرداخت. (این شیوه در تقریباً تمامی کتب و جزوه‌های آموزشی در موردED  رعایت شده است). پس از آشنا شدن اجمالی با شبیه‌سازی به معرفی نرم افزار پرداخته و چندین مثال مورد بررسی قرار می‌دهیم .

در مرحله اول می‌توان مدل ها را به دو دسته فیزیکی و ریاضی تقسیم‌بندی کرد.

مدل‌های فیزیکی: مدل‌هایی هستند که به صورت مادی و فیزیکی به وجود می‌آیند و در واقع نمونه‌ای کوچکتر از سیستم واقعی هستند. به عنوان مثال ماکت دانشگاه یک مدل فیزیکی می‌باشد.

مدل‌های ریاضی: مدل‌های ریاضی که گاهی آنها را مدل‌های تحلیلی می‌نامند مدل‌هایی هستند که با استفاده از روابط ریاضی و .... به وجود می‌آیند. در واقع نقطه مقابل مدل‌های فیزیکی هستند که در شبیه‌سازی به کمک کامپیوتر از این مدل‌ها استفاده می‌شود. در مدل ریاضی مشخصه‌های سیستم به وسیله متغیرها و روابط بین آن‌ها نمایش داده می‌شوند.

در یک تقسیم بندی دیگر مدل‌ها را به دو دست دسته ایستا و پویا تقسیم می‌کنند.

مدل‌های ایستا: در این مدل‌ها یا بعد زمان به طور کلی نادیده گرفته می‌شود یا وضعیت یک سیستم در یک لحظه از زمان را به طور ایستا نشان می‌دهند.

مدل‌های پویا: به طور صریح گذر زمان را شامل بوده و رابطه وضعیت سیستم و زمان را به نمایش می‌گذارد.

و در آخر می‌توان مدل‌ها را به دو صورت قطعی و احتمالی در نظر گرفت. که از اسم آن ها مشخص است که رفتار آنها چگونه است.

 

شبیه سازی علم و هنر ساختن نمایشی (مدلی) از یک پروسه یا سیستم، به منظور ارزیابی و آزمایش راهبردها می‌باشد، و یا شبیه‌سازی روشی برای آگاهی از نتایج ایده‌های پیشنهادی قبل از اجرای آنها و یا

!Simulation is seeing before being

تعریف شانون:

فرآیند طراحی مدلی از سیستم واقعی و انجام آزمایش‌هایی با این مدل است که با هدف پی‌بردن به رفتار سیستم، یا ارزیابی استراتژی‌های گوناگون (درمحدوده‌ای که به وسیله معیار و یا مجموعه‌ای از معیارها اعمال شده‌است) برای عملیات سیستم، صورت می‌گیرد".

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آشنایی با نرم افزار شبیه سازی ED- در 77 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد