فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره مقاوم‌سازی دیوارهای آجری 7 ص

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره مقاوم‌سازی دیوارهای آجری 7 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

 

واحد گرگان

عنوان:

مقاوم‌سازی دیوارهای آجری

استاد:

آقــای مهنـدس عقیلی

دانشجو:

مجتبی سنجرانی ـ میثم عامری

بهار 87

چکیده

با توجه به زلزله خیزی کشور ،بررسی زلزله های گذشته نشان می دهد که اکثر بناهای آجری موجود مقاوم نبوده و یا مقاومت کافی و قابل قبولی ندارند، زیرا اکثراً یا بدون در نظر گرفتن آئین نامه ای ساخته شده و یا دقت در اجرا نگردیده و ملات مورد استفاده فاقد مقاومت برشی لازم می باشد، از اینرو ضرورت تقویت دیوارهای آجری غیر مسلح برای مقابله با نیرو های جانبی و با روش های مقاوم سازی قابل اعتماد، اقتصادی ، سریع و ارزان اجتناب ناپذیر می باشد.

مقاوم سازی یا بهسازی لرزه ای دیوارهای آجری با روشهای سنتی جهت افزایش مقاومت لرزه ای دارای مشکلات عدیده اجرایی و نیاز به درنظر گرفتن تغییرات معماری دارد که در بعضی موارد امکان پذیر نمی باشد.

هــدف از این مقاله ارائه روش نوین مقاوم ســازی دیوارهای آجری غیرمقـــاوم توسط الیاف پلیمــری مسلح شده (FRP) می باشد، که مراحل آزمایش آن در دانشگاه آریزونا انجام و به ثبت رسیده و بطور عملی نیز در کشور امریکا مورد استفاده قرار گرفته است .

واژه های کلیدی : بهسازی ، مقاوم سازی ، دیوارهای آجری غیر مسلح ، الیاف پلیمر (FRP)

مقـــدمــه

کامپوزیت FRP ( Fiber Reinforced Polymer) که می رود تا جایگزین روشهای سنتی ترمیم و تقویت سازه ها گردد بر پایه قرارگرفتن الیاف Fiber بسیار مقاوم کربن ، شیشه و یا آرامید در یک ماتریس پلیمری می باشد که در نتیجه به سه دســـته پلیمر مسلح فیبر شیشه ای(GFRP) ، فیبـر کربنی (CFRP) و نیز فیبــر آرامـید (AFRP) تقسیـم میشوند و کاربرد آن نیاز به تجهیزات پیچیده ای ندارد.

امروزه بعلت عوامل متعدد مانند تغییر آئین نامه های بار گذاری ، تغییرکاربری ، آسیب دیدگی و یا عدم اجرای مناسب نیاز به ارزیابی ، بازنگری و طراحی مجدد سازه های موجود وجود دارد تا در صورت لزوم تقویت شوند

کامپوزیت FRP بعلت دارا بودن مشخصات فیزیکی و مکانیکی فوق العاده مناسب

• سبک بودن و بالا بودن مقاومت نسبت به وزن

• مدول الاستیسیته بالا

• مقاومت بالا در کشش و برش

• مقاوم در مقابل رطوبت

• انعطاف پذیری بالا

• دوام و پایداری بالا

• مقاوم در مقابل خوردگی

بدون داشتن مشکلات زنگ زدگی ، پوسیدگی و سنگینی فولاد و یا قالب بندی ، اجرا و نگهداری بتن مورد توجه مهندسین مقاوم ساز قرار گرفته و کارفرمایان نیز بعلت سرعت بالای اجرا و عدم نیاز به تعطیلی فعالیت های روزمره خود در اثر اجرای مقاوم سازی با FRP طراحان خود را در استفاده از این مصالح نوین تشویق می نمایند .

مقاوم سازی ساختمانهای آجری باFRP برای مهندسین کشور ما بسیار قابل توجه می باشد زیرا بیش از 65 % ساختمانهای موجود در شهرهای ما آجری بوده و در مناطق زلزله خیز می توان با این روش ساختمانهای مذکور را بسادگی مقاوم نمود .

بــحــث

بخش مهند سی سیویل دانشگاه آریزونا در 12 سال گذشته پیشگام در استفاده از FRPدر تقویت سازه های بتنی و آجری بوده است .علت خرابی دیوارهای آجری غیر مسلح(URM) در زمین لرزه های مختلف عدم توانایی تحمل نیروهای رفت وبرگشتی می باشد زیرا عمدتا برای حمل بار ثقلی در نظر گرفته شده اند و قادر به تحمل نیروهای برشی داخل صفحه و خمشی خارج صفحه نمی باشند . با پوشانیدن آنها بوسیله FRP مقاومت قابل توجه ای در مقابل نیروهای جانبی بدست می


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره مقاوم‌سازی دیوارهای آجری 7 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد