فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله پتانسیل بیوتکنولوژیکی زیست تکنولوژیکی تراستوکسیتدها

اختصاصی از فایل هلپ مقاله پتانسیل بیوتکنولوژیکی زیست تکنولوژیکی تراستوکسیتدها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله پتانسیل بیوتکنولوژیکی زیست تکنولوژیکی تراستوکسیتدها


مقاله پتانسیل بیوتکنولوژیکی زیست تکنولوژیکی  تراستوکسیتدها

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:86

چکیده:

ترانستوکیتریدها میکروهترومتروف‌های آبزی  رایجی هستند که از نظر طبقاتی در گروه جلبکهای هتروکونتاقرار می‌گیرند.

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که تعدادی از نژادهای تراستوکیتریدها را می‌توان کشت کرد و بدین ترتیب به زیست توده‌‌های فراوانی دست یافت که دارای مقادیر زیادی چربی و اسیدهای چرب اشباع نشده‌ [1] می‌باشند.

شواهد نشان می‌دهند که بازده سلولی و تولید pufa توسط نژادهای ترانستوکیتریدها با ترکیب پارامترهای فیزیکی و شیمیایی کشت می‌توانند متغیر هستند. در حال حاضر میکروجلبکهای فتوتروفیک کشت شده روغن‌های ماهی منابع اصلی تجاری pufa هستند. کاهش ممکن ذخایر تجاری ماهی و تکنولوژی نسبتاً پیچیده که برای تولید تجاری میکروجلبک‌ها نیاز هستند تحقیق در مورد منابع ممکن pufa را الزامی ساخته است. کشت تراستوکیتریدها و دیگر میکرودهتروتروف‌های تولید کننده Pufa را الزامی ساخته است. کشت تراستوکیتریدها و دیگر میکرو هتروتروف‌های تولید کنندة‌ Pufa یک جنس را ملی بوده است.

در حقیقت چندین محصول مبنای تراستوکیتریدی اکنون در بازار وجود دارد و تحقیقات در مورد کاربردهای بیشتر هنوز در حال انجام است.

بسیاری از روغن‌های ماهی و میکروجلبکی که اکنون در دسترس هستند ساختارهای نسبتاً پیچیده Pufa دارند و این باعث افزایش هزینة‌ تهیه روعن های Pufa با درجة‌ خلوص بالا می‌گردد. برعکس، تعدادی از تراستوکیتریدها که تاکنون بررسی شد‌ه اند. استفاده از روغن‌های مشتق شده از تراستوکیتیریدها بتوانند در مقادیر کافی و با هزینه مناسب رشد کنند استفاده از روغن‌های مشتق شده از تراستوکیتریدها می‌تواند هزینة‌ بالای موجود را بار تولید روغن‌های میکروبی با درجة‌ خلوص بالا کاهش دهد.

هرچه که بیشتر وجه فواید مواد غذایی و بهداشتی Pufa پی می‌بریم تقاضا برای تولیدات غنی از Pufa افزایش می‌یابد. نتایج تاکنون نشان داده‌آند که تراستوکیتریدها می‌تواننند یک بخش مهمی را در عرضة‌چنین تولیداتی ایفا کنند.

لغات مهم: تراستوکیتریدها، اسید چرب اشباع نشده ،‌زیست توده‌ها، کشت تجاری، میکرومترو تروف

پیشگفتار: تراستوکتیریدها میکرومتروتروف‌های آبزی رایجی هستند که به شکل [2] و یا گهگاهی  به شکل انگل‌ها تغذیه می‌کنند( پارتر 1990) . تراستوکیتریدها دارای توزیع جغرافیایی وسیعی هستند و نژادهایی دارند که از [3]( با نوگ و اسپرو 1974 ) ،‌ژاپن ( ناگاتوما و دیگران 1980 ) ، هندوستان ( رااگوکودار 1988 ) ، و استرالیا ( لوئیس و دیگران 1998 ) بدست آمده‌آند. اصولاً تراستوکیدیدها که قارچ‌های نخستین فرض می‌شوند اخیراً در زیر طبقة‌ تراستوک نیتریدا [4] ( کرومیتسا، هتروکونتا)  قرار گرفته‌اند و بیشتر با جلبک‌های  هتروکونت و طبقه بندی می‌شوند مانند جلبکهای قهوه‌ای و ( دیاتوم ها) کاوالیر- اسمیت و دیگران 1994).

به دنبال توصیف اولیة تراستوکیتریدها ( اسپرو 1936 )، تحقیق کلی در مورد این گروه از ارگانیسم‌ها وجود داشته است تا این که تعدادی مطالعات توصیفی و اکولوژیکی د رسال 1960 ( مانند گلداستین 1963 ؛ کارتنر 1968 ) صورت گرفت.

خاندلای و دیگران ( 1986) استفاده از اسیدهای چرب را به عنوان شاخص‌های بیوشیمیایی برای تراستوکیتیردیها در سیستم‌های [5] که نامه مورد بررسی قرار دارند. از آن به بعد چندین مطالعه ( که بعداً در این مقاله ذکر خواهند شد) صورت گرفت و در آنها توانایی بعضی نژادهای تراستوکیترید در تولید1) یک زیست تودت نسبتاً بزرگ در کشت،2) یک نسبت بالایی از لیپید به عنوان بخشی از این زیست توده‌ای و 3) یک نسبت بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع [6] در لیپید مورد بررسی قرار گرفت و به صورت یک کاتالوگ درآمد.

علاقه به اهمیت غذایی [7] در طی دهة‌ گذشته افزایش فراوانی داشته است. وقتی pufa ها اجزاء زندة‌ لازم غشاهای سلولی و بسیاری از سیستم‌های سیگنالی سلول باشند، کمبود و نقص pufa می‌تواند با نقص عملکرد سلولی مرتبط باشد و این خود در نهایت باعث بیماری می‌گردد.


[1] - pufa

[2] - saprobe

[3] - Antarctica

[4] -Thrans tochytridee

[5] - detriol

[6] - pufa

[7] - pufa


دانلود با لینک مستقیم


مقاله پتانسیل بیوتکنولوژیکی زیست تکنولوژیکی تراستوکسیتدها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد