فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تعاریف شرکتها

اختصاصی از فایل هلپ تعاریف شرکتها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 91

 

شرکت :

مطابق ماده 571 قانون مدنی شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیء واحد به نحو اشاعه اشاعه در لغت به معنای انتشار است بنابراین اگر چند نفر در یک شیء مشترکاً مالک باشند آن را مالکیت مشاع و چنین جایی را اشاعه نامند.

شرکت عبارت است از اجتماع دو یا گروهی از افراد که هر یک امکاناتی را اعم از وجه نقد یا وسایل و ماشین آلات و زمین وساختمان و … با خود آورده و به منظور کسب سود فعالیت مشترکی را انجام می دهند و منافع را به نسبتهای معین تقسیم می کنند.

انواع شرکتها :

شرکت تضامنی : شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجارتی بین 2 یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود.

شرکت با مسئولیت محدود : شرکتی است که بین 2 یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است

شرکت سهامی : شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست .

شرکت سهامی عام : که موسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.

شرکت سهامی خاص : که تمام سرمایه آنها در موقع تاسیس منحصرا توسط موسسین تامین گردیده است .

شرکت مختلط غیر سهامی : شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوص بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.

شرکت مختلط سهامی : شرکتی است که در تحت اسم مخصوص بین یک عده شرکا سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود.

شرکت نسبی : شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوص بین 2 یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند.

شرکت سهامی : به موجب ماده 29 شرکتی است که با رعایت مقررات قانون مدنی راجع به شرایط صحت قراردادها و قواعد اختصاصی قانون تجارت و ثبت شرکتها و شرایط مورد توافق بین شرکا برای امر انتفاعی اعم از تجارتی وغیر تجارتی تشکیل و سرمایه آن به سهام متساوی تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آنها و سود حاصله است .

شرکت تعاونی : شرکتی است که برای مدت محدود به منظور رفع احتیاجات مشترک شرکاء و بهبود وضع عادی و اجتماعی آنان تشکیل می شود.

شرکت تعاونی تولید : شرکتی است که بین عده ای از ارباب حرف تشکیل می شود و شرکا مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیا یا اجناس بکار می برد .

شرکت تعاونی مصرف : شرکتی است که برای مقاصد خاصی تشکیل می شود.

ویژگیهای شرکتها :

شرکت تضامنی :

در اسم شرکت باید عبارت تضامنی و لااقل اسم یکنفر از شرکا ذکر شود در صورتیکه اسم شرکت مشتمل بر اسامی شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل ( وشرکاء) یا (و برادران ) قید شود.

شرکت تضامنی وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم وتسلیم شده باشد

در شرکت تضامنی شرکا باید لااقل یک نفر از میان خود یا از خارج به سمت مدیر تعین نمایند

در شرکت تضامنی هیچ یک از شرکا نمی تواند سهم خود را به دیگری منتقل کند مگر به رضایت تمام شرکاء

شرکت با مسئولیت محدود .

شرکت بین دو یا چند نفر تشکیل می شود و این قید و حصر برای این است که در واقع تعداد شرکاء در تاسیس ملحوظ است و چون چند در فارسی تا ده بیشتر را شامل نیست بنابراین باید گفت که عده شرکا در هر حال محدود است مثل شرکت سهامی نامحدود نیست .

شرکت با مسئولیت محدود باصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است و بیشترین افرادی که باهم دوستی و روابط مالی دارند تشکیل می شود.

شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که سهم الشرکه های غیر نقدی هرکدام به چه میزان تقویم شده است .

در شرکت مسئولیت محدود انتقال سهم الشرکه به عمل نخواهد آمد مگر به موجب سندرسمی .

اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکا باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثابت حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت .

در اسم شرکت باید عبارت ( با مسئولیت محدود ) قید شود والا آن شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت متقاضی محسوب و تابع مقررات ان خواهد بود.

مدیران شرکت کلیه اختیارات لازم رابرای نمایندگی دراداره شرکتها خواهند داشت مگر اینکه در اساسنامه غیر این ترتیب مقرر شده باشد هر قراردادی راجع به


دانلود با لینک مستقیم


تعاریف شرکتها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد