فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد انواع دقت

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد انواع دقت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 12 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

دقت یک موضوع اصلی مورد علاقه برای روان شناسان و محققان رفتار حرکتی است . صد سال پیش ویلیام جونز 1890 یکی از اولین و مشهور ترین روان شناسان تجربی می نویسد:

هر کسی میداند که دقت چیست. این تعیین موقعیت به وسیله تفکر به روشی روشن و واضح در اهداف ممکن پشت سر هم یا تربیت تفکر می باشد. تمرکز کردن و چیزی را کانون توجه قراردادن از روی آگاهی به عنوان اصول اصلی هستند.

این از بعضی چیزها به منظور این که به طور مؤثر با دیگران همراه باشیم به وجود می آید.

انواع دقت :

اما آیا هر کسی میداند توجه و دقت چیست؟همانطورکه نورمن (1976) و موری(1970)اشاره کرده اند. تعاریف متفاوتی از دقت وجود دارد و مردم از این اصطلاح در روشهای گوناگونی استفاده میکنند .به هر حال خصوصیاتی از این پدیده وجود دارد که دارای اهمیت می باشند.

یکی از این ها مفهوم دقت است که محدود می باشد: ما میتوانیم فقط به یک چیز در یک زمان توجه نماییم یا در یک زمان یک چیز را مورد تفکر قرار دهیم . در اصطلاح رفتار حرکتی ما قویاً محدود به تعدادی از چیزها هستیم که در یک زمان ارائه شده میتوانیم انجام دهیم. اگر چه بعضی ظرفیت ها می توانند بر این پیشی بگیرد.اگر فعالیت زیادی صورت گیرد.

خصوصیت مهم دیگر این است که دقت حالت انتخابی دارد:ما میتوانیم بر روی یک چیزیا چیز دیگری تمرکز کنیم این مفاهیم متفاوت که برای توضیح دقت استفاده میشوند در بخش بعد به طور خلاصه مورد بررسی قرار میگیرد.

دقت و آگاهی

در تحقیق اولیه در تاریخ عمالکرد انسان همانگونه که به وسیله اظهارات جیمز (1890) بیان شده است رفت با مفهوم آگاهی در ارتباط است که به عنوان چیزی که ما از آن در زمان داده آگاهی داریم تعریف میشود.

باا این وجود اصطلاح آگاهی به طور اخص . رفتار ناآگاهانه از توجه در طول دوره ریشه رفتار گرایی در آغاز قرن بیستم کاسته شده است.

اندازه گیری آگاهی مسئله ساز است چون در زمان تنها راه برای درک چیزی که موضوع آگاهی میباشد این است که خواسته شود تا در ذهن خود تحقیق کنند و این برای رفتارگرایان حالت ذهنی دارد تا اطلاعات را محاسبه کرده و به شکل تئوری در می آورند . در سالهای اخیر مفهوم آگاهی در میان روانشناسان و عصب شناسان احیا شده است.(کوهن اسکولر 1997 پسند و پترسون 199) روشهای اندازه گیری مغزی به دانشمندان اجازه داده تا الگوهای مفالیت مغزی را مشاهده کنند و انواع عینی از اطلاعات را در مقایسه با آنچه قبلا در اختیار داشته اند نشان دهند.

(پالمرز 1995) آگاهی همچنین به مفهوم پردازش کنترل شده در مقابل خودکار ارتباط برقرار میکند .(در ادامه این بخش بحث میشود) عملکرد با حافظه را به طور مستقیم وغیر مستقیم آزمایش می کند. (رودریگرومک در موت 1993)و استفاده از اندازه گیری را به طور مجزا (یاکوبی یا لوسینال و جنیینگز 1997) یک تاثیر مستقل از آگاهی و عدم آگاهی را در رفتار پیشنهاد میدهند . برای مثال: پردازش خودکار (ناآگاهانه)در افراد بزرگسال به منظور میرسد که بهتر محافظت میکند در حالی که پردازش کنترل شده (آگاهانه) با کاهش سن حساس میشود . خطاهای عملکرد از قبیل لغزشهای عملی به عنوان موقعیتهایی هستند که عملکرد ناآگاهانه یا خودکار به طور موفقیت آمیزی ایجاد نشده یا با حالت آگاهانه وپردازش کنترل شده همراه نشده است.

دقت به عنوان تلاش و انگیزش

روش دیگر برای عملکردی کردن مفهوم دقت بر اساس این ایده است که مردم دقت را با توجه وظایفی از قبیل دریافت دسته چک یا شنای رقابتی اجرا نمایند انها تلاش ذهنی را توسعه داده اند که در اندازه گیریهای فیزیولوژیکی متفاوتی نمایان می شود0 برای مثا ل کان من 1973و بتی(1978) از عامل شاگردان برای اندازه گیری شده به وسیله ی تکنیک های خاص به عنوان یک اندازه گیری غیر مستقیم دقت استفاده می کند0

وقتی که از موضوعات خواسته می شود تا وظایف ذهنی متفاوت را اجرا کند عامل شاگردان هنگامی که موضوع تحت فشار برای ایجاد یک پاسخ می باشد افزایش می یابد و اندازه ی وظایف مشکل بیشتر است0 به طور مشابه این مفید است تا دقت را به عنوان انعکاسی به وسیله ی اندازه گیری فیزیولوژیکی متفاوت در نظر بگیریم0 در اینجا موضوع فعا ل می باشد0 کانمن(1973) از اندازه گیری فیزیولوژیکی مقاومت پوست استفاده کرد و ضربان قلب به صورت غیر مستقیم دقت را با توجه به وظایف متفاوت اندازه گیری می کند0

دقت به عنوان یک ظرفیت یا منبع

مفاهیم اخیر بیان می کند که دقت شامل یک محدودیت در ظرفیت یا منابع در دسترس برای کسب اطلاعات از محیط می باشد0 دقت مورد نیاز همراه با بعضی از این ظرفیت محدود باید با عملکرد یا کنترل همراه شود چون مقدار این ظرفیت محدود به نظر می رسد فعالیت های دیگری(B) مورد نیاز این ظرفیت با دخالت نماید(A)0 دخالت باید با روش های زیادی صورت گیرد: Bمی تواند از سرعت عملکرد و یا کیفیت ان اسیب ببیند0 در حالی که A در ان بی تاثیر است0 (B) B می تواند تحت تاثیر قرار نگیرد در حالی که A اسیب می بیند(c) هم A و B با هم اسیب می بینند (d) B می تواند محافظت شود از رخ دادن با هم در حالی که A پیشرفت می کند0 این الگوهای تداخل می تواند به ما چیزی درباره ی طبیعت محدودیت ها در ظرفیت بگوید0

تداخل به عنوان اندازه گیری دقت

بنابراین یک تغییر در موقعیت وجود دارد که دقت به اگاهی مربوط می باشد که دقت نوعی محدود برای پردازش اطلاعات می باشد0 با این وجود تعاریف کاربردی تغییر می کند بنابراین دقت به عنوان اصطلاحی از تداخل بین دو وظیفه اجرا شده به صورت پشت سر هم تعریف می شود 0 بنا براین اگر دو وظیفه بتواند به صورت پشت سرهم و شخصی صورت گیرد یکی از انها نیاز به دقت ندارد و یا قسمتی از ظرفیت محدود ما خواهیم فتکه یکی از انها خودکار است و نیازی به دقت ندارد0 از طرفی دیگر اگر یکی از وظایف به صورتع کمتر اجرا شود هنگامی که با وظیفه ثانویه ترکیب شود پس هر دو وظیفه به ظرفیت محدود نیاز دارد در این مثا ل هر دو


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد انواع دقت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد