فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره پروتکل IP

اختصاصی از فایل هلپ مقاله درباره پروتکل IP دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره پروتکل IP


مقاله درباره پروتکل IP

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:18

هر مجموعه پروتکل شبکه سیستمی از قوانین مشترک است که به امر تعریف پردازش پیچیده انتقال داده کمک می کند داده از یک برنامه روی کامپیوتر ، به سخت افزار کامیپوتر ، پس به رسانه انتقالی و مقصد مورد نظر ، آنگاه سخت افزار شبکه کامپیوتر مقصد و سپس به برنامه کاربردی مقصد منتقل می شود .

مقدمه ؟؟؟؟؟ چپ و وظیفه چیست ؟

جوهره ای از شبکه های خودمختار [1] را به ؟؟؟؟؟ . هیچگونه ساختار حقیقی و ثابتی نمی توان برای اینترنت متصور شد . در قسمت « زیرشبکه » از شبکه اینترنت تعدادی از خطوط ارتباطی با پهنای باند ( نرخ ارسال ) بسیار بالا و مسیریاب های بسیار سریع و هوشمند ، برای پیکرة شبکة جهانی اینترنت یک « ستون فقرات » [2] تشکیل داده است . شبکه های منطقه ای و محلی پیرامون  این ستون فقرات شکل گرفته و ترافیک دادة آنها به نحوی از این ستون فقرات خواهد گذشت . ستون فقرات در شبکة اینترنت که با سرمایه گذاری عظیمی در آمریکا ، اروپا و قسمت هایی از اقیانوسیه و آسیا ایجاد شده است حجم بسیار وسیعی از بسته های اطلاعاتی را در هر ثانیه حمل می کنند و اکثر شبکه های منطقه ای و محلی یا ارائه دهندگان سرویس های اینترنت [3] به نحوی با یکی از گره های این ستون فقرات در ارتباطند .

قراردادی که حمل و تردد بسته های اطلاعاتی و همچنین مسیریابی صحیح آنها را از مبداء به مقصد ، مدیریت و سازمان دهی می نماید پروتکل IP [4] نام دارد . در حقیقت پروتکل IP که روی تمامی ماشین های شبکه اینترنت وجود دارد بسته های اطلاعاتی را ( بسته های IP  ) از مبداء تا مقصد هدایت می نماید ، فارغ از آنکه آیا ماشین های مبداء و مقصد روی یک شبکه هستند یا چندین شبکه دیگر بین آنها واقع شده است .

ساده ترین تعریف برای پروتکل IP روی شبکه اینترنت به صورت زیر خلاصه می شود :

لایة IP یک واحد از داده ها را از لایة بالاتر تحویل می گیرد ، به این واحد اطلاعات معمولاً یک
« دیتاگرام » گفته می شود . [5] امکان دارد طول این دیتاگرام بزرگ باشد ، در چنین موردی لایة IP آن را به واحدهای کوچکتری که هرکدام « قطعه » [6] نام دارد شکسته و با تشکیل یک بستة IP به ازای هر قطعه ، اطلاعات لازم برای طی مسیر در شبکه را به آنها اضافه می کند و سپس آنها را روی شبکه به جریان می اندازد ، هرمسیریاب با بررسی و پردازش بسته ها ، آنها را تا مقصد هدایت می کند . هرچند طول یک بسته IP می تواند حداکثر 64Kbyte باشد و لیکن در عمل عموماً طول بسته ها حدود 1500 بایت است .


[1] - Autonomous این اصطلاح در فصل بعدی معرفی شده است .

[2] - Backbone

[3] - Internet Service Provider ( ISP )

[4] - Internet Protocol

[5] - اصطلاح دیتاگرام در ادبیات شبکه های کامپیوتری به معانی متفاوت و در موارد متعدد استفاده شده است . لذا به مورد استفادة آن دقت داشته باشید .

[6]-  Fragment  


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره پروتکل IP
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد