فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه: تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی در حوزه ی خدمات نوین بانکی بر اساس مدل پذیرش فناوری

اختصاصی از فایل هلپ پروژه: تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی در حوزه ی خدمات نوین بانکی بر اساس مدل پذیرش فناوری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه: تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی در حوزه ی خدمات نوین بانکی بر اساس مدل پذیرش فناوری


پروژه: تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی در حوزه ی خدمات نوین بانکی بر اساس مدل پذیرش فناوری

 

تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی در حوزه ی خدمات نوین بانکی بر اساس مدل پذیرش فناوری

277 صفحه

چکیده :

در طی دهه­ ی اخیر،  شدت یافتن رقابت میان بانک ها در جهت بدست آوردن سهم بیشتری از بازار توجه آن ها را به سمت شناخت دقیقتر و عمیقتر نیازها و خواسته ­های مشتریان سوق داده است. در این رابطه توجه به دگرگونی فعالیت­ های اصلی بانکها توسط فناوری­ های جدید و ارائه­ ی خدمات بانکداری الکترونیک به عنوان مهمترین فناوری­ های ارتباطی در دو دهه­ ی اخیر ضروری است. علیرغم سرمایه­ گذاری ­های فراوان انجام شده در زمینه­ ی کاربری فناوری­ های اطلاعاتی در عرصه ­ی بانکداری میزان استفاده از این فناوری ­­ها چندان بالا نمی­ باشد. این موضوع نیاز به انجام پژوهش برای شناسایی عوامل تعیین ­کننده پذیرش سیستم­ های نوین بانکداری توسط کاربران را آشکار می سازد. درک عواملی که موجب پذیرش فناوری ­های جدید می­ شود و ایجاد شرایطی که تحت آن، فناوری­ های اطلاعاتی مورد نظر پذیرفته شود از پژوهش ­های مهم در زمینه شناسایی و تبیین رفتار مصرف ­کننده است. چرا که تبیین رفتار مصرف­ کنندگان خدمات بانکی امکان ارائه­ ی برنامه­ های مطلوب ­تر بازاریابی و افزایش رضایت مصرف ­کنندگان در جهت سودآوری بنگاه ­ها را فراهم می آورد. در میان مصرف­ کنندگان، مصرف ­کنندگان حقوقی اهمیت بالایی دارد. از این رو پژوهش حاضر با هدف تبیین رفتار مصرف ­کنندگان حقوقی در حوزه ­ی خدمات نوین بانکی انجام  شده است.  با توجه به این مطلب این تحقیق با هدف شناسایی عوامل تاثیر­گذار بر استفاده از خدمات بانکی توسط مشتریان حقوقی، تبیین رفتار مشتریان حقوقی در حوزه­ی خدمات بانکی با تمرکز بر بانکداری اینترنتی براساس نظریه پذیرش و استفاده از فناوری، شناسایی جایگاه متغیرهای محیطی در مدل رفتار مصرف ­کنندگان حقوقی ایرانی به نحوی که با کنترل آنها امکان تغییر نگرش و افزایش بهره گیری مشتریان حقوقی از خدمات نوین بانکی در راستای کاهش زمان و افزایش بهره ­وری و ایجاد ارزش افزوده برای  بانک ­ها  انجام شده است.

مدل مفهومی تحقیق یکی از جدیدترین مدل­ ها درباره پذیرش فناوری، نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری است که آن را می توان حاصل تلفیق سازه ­های اصلی چندین مدل مشهور در زمینه پذیرش فناوری دانست. سازه ­های اصلی تحقیق عملکرد مورد انتظار، تلاش مورد انتظار، تاثیرات اجتماعی و تسهیل شرایط است که بر قصد رفتاری و به تبع آن رفتار استفاده از خدمات نوین تاثیر مثبتی دارد. به علاوه ی سازه ­های مدل، اعتماد به سیستم­ های بانکداری اینترنتی نیز به مدل اضافه شده که نتایج تحقیق بیانگر برازنده بودن مدل است. روش تحقیق در این تحقیق مطالعات کتابخانه ­ای و پرسش نامه است.  با ترجمه­ ی پرسشنامه ­ها­ی استاندارد در این حوزه و انجام تحقیقات پیش آزمون و بهره ­گیری از روش ­های میدانی نظرات مدیران مالی در حوزه ­ی استفاده ­ی مشتریان حقوقی از خدمات بانکداری اینترنتی مورد ارزیابی قرار گرفت. ضریب آلفای کرونباخ آزمون پیش مطالعه در مرحله ­ی نخست 870/ 0 بوده که پس از حذف گزاره ­هایی که اعتبار پرسشنامه را کاهش داده این میزان به مقدار 918/0  افزایش یافته است.

با بهره گیری از روش نمونه ­گیری چند مرحله ­ای حدود 220 پرسشنامه در میان مدیران اعتباری شعب ممتاز و درجه ­ی الف مستقل بانک ملت توزیع گردید که  201 پرسشنامه تکمیل و بازگردانده شده که نتایج آن توسط نرم افزار spss تحلیل و روش تحلیل عاملی تاییدی نیز توسط نرم افزار لیزرل  انجام گردید.  فرضیات تحقیق که مبتنی بر سازه ­های اصلی مدل مفهومی می­ باشد تایید شده است. آزمون ­های تکمیلی بیانگر نقش معنادار متغیرهایی چون سن­، سطح تحصیلات­، سطح دانش کلی کارکنان نسبت به کامپیوتر و اینترنت­، مدت زمان آشنایی و میزان استفاده کارکنان شرکت ها از اینترنت بر نگرش مشتریان حقوقی نسبت به سازه­های اصلی تحقیق است. همچنین با بررسی نتایج آزمون­ های برازندگی در میان مدل­ های تحلیل عاملی تاییدی مدل مبتنی بر رابطه­ ی بین اعتماد و قصد رفتاری استفاده از سیستم بانکداری اینترنتی برازنده­ترین مدل بوده است. 


دانلود با لینک مستقیم


پروژه: تبیین رفتار مصرف کنندگان حقوقی در حوزه ی خدمات نوین بانکی بر اساس مدل پذیرش فناوری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد