فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود فایل فلش فارسی نوکیا Nokia Asha 306 RM-767 ورژن 07.42 با لینک مستقیم

اختصاصی از فایل هلپ دانلود فایل فلش فارسی نوکیا Nokia Asha 306 RM-767 ورژن 07.42 با لینک مستقیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل فلش فارسی نوکیا Nokia Asha 306 RM-767 ورژن 07.42 با لینک مستقیم 

Asha306-RM-767-sw07.42-Farsi-Full-sw07.42.zip

 تست شده و بدون اشکال

این رام زبان فارسی را پشتیبانی می کند

میتوانید فایل فلش این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

با تشکر


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل فلش فارسی نوکیا Nokia Asha 306 RM-767 ورژن 07.42 با لینک مستقیم

مقاله در مورد فلسفه معاد

اختصاصی از فایل هلپ مقاله در مورد فلسفه معاد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد فلسفه معاد


مقاله در مورد فلسفه معاد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:21

 

  

 فهرست مطالب

 

معاد

 

معاد در دین اسلام

معاد در دین بهائی

معاد از دیدگاه قرآن

فلسفه معاد از نظر اسلام

معاد جسمانی

شبهه اعاده معدوم

شبهه قدرت فاعل

شبهه علم فاعل

جایگاه معاد

 

راههاى اثبات معاد

 

الف: امکان معاد

 

ب: دلائل معاد

 

ج: نبود مانع

 

 

 

معاد واژه‌ایست عربی به معنای رستاخیز یعنی دوباره برخاستن (پس از مرگ).

معاد در دین اسلام

باور به رستاخیز (معاد) یکی از اصول دین اسلام است. معاد هم روحانی وهم جسمانی است. معاد یکی از اصول دین اسلام و یکی از مهم‌ترین آن‌هاست .

معاد در دین بهائی

معاد یا جهان پس از مرگ یکی از عقاید اصلی بهائیان می باشد. بهائیان به بقای روح اعتقاد داشته و هدف از زندگی را پرورش استعدادات روح می‌دانند. بر طبق تعالیم بهائی روح انسانی مستقل از جسم بوده و پس از مرگ و فنای جسم، باقی و برقرار می‌ماند و در عوالم روحانی و الهی داخل گشته و به حیات و تکامل خود ادامه می دهد.

معاد از دیدگاه قرآن

  • از دیدگاه قرآن باطن هر کس در این دنیا، عین ظاهر اوست در آخرت- یوم تبلی السرائر؛ روزی که درون ها آشکار می شود؛ سوره طارق آیه 10
  • مطابق آیات قرآن در روز قیامت نفس را مؤاخذه می کنند نه قوای نفس را. به همین خاطر نفس به قوای خود می گوید: وَ قالُوا لِجُلُودِهِمْ لِمَ شَهِدْتُمْ عَلَیْنا - چرا بر علیه من شهادت می دهید. اعضای بدن می گویند: قالُوا أَنْطَقَنَا اللّهُ الَّذی أَنْطَقَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ - خدایی که هر چیزی را به سخن در آورده است ما را به نطق واداشته است.(سوره فصلت- آیه 22)
  • نظام آخرت کاملترین نظام امکانی است که هر کس به حسب گنجایش وجودی خود هر چه را اراده نماید و بخواهد بی درنگ و بدون شرط به وجود خواهد آمد. خدا در قرآن می فرماید: لَهُم مَّا یَشَاؤُونَ فِیهَا وَلَدَیْنَا مَزِیدٌ- هر چه بخواهند در آنجا براى آنها هست،و نزد ما نعمتهاى بیشترى است (که به فکر هیچ کس نمى‏رسد)- سورةُ ق‏ آیه35
  • معاد یعنی تجلی کردن نفس با تمام آنچه در درون خود داشته است، یعنی آنچه در زمین وجودت کاشتی قیام می کند. در قیامت نوشته های نفس به اسم شریف "الحی" حیات می یابند.

فلسفه معاد از نظر اسلام

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد فلسفه معاد

تحقیق در موردیهودیان اصفهان

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در موردیهودیان اصفهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در موردیهودیان اصفهان


تحقیق در موردیهودیان اصفهان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه5

                                                             

فهرست مطالب

 

یهود اصفهانی در سلسله ساسانی

خاندان ‏های پیش از صفویه و یهودیان اصفهان پس از اسلام

اصفهان، یهود و صفویان

یهودیان اصفهان از سرنگونی صفویه تا سلطنت قاجاریه

جایی که اکنون اصفهان نامیده می‏شود از نخستین کانون‏ های زندگی قوم یهود در ایران بوده است و تاریخ ورودشان به حدود 7 قرن پیش از میلاد برمی‏گردد. از عهد بسیار قدیم، یهودیان اصفهان می‏ گفته ‏اند این شهر را اسرای یهود که «بخت‏ النصر» از کشور یهودیه به بابل کوچ داده بود و پس از وی به ایران مهاجرت کرده ‏اند، تأسیس نموده ‏اند. و این مسئله در «دایرة ‏المعارف یهود» نیز مورد تاکید قرار گرفته است. نیاکان آنان هنگامی که به ناحیه «جبال» ایران رانده شدند، در مسیر خود، هیچ منطقه‏ ای را شبیه ‏تر از اصفهان به بیت ‏المقدس نیافتند و در این شهر ساکن شدند. طبق نوشت جغرافی ‏دانان و تاریخ ‏نگارانی همچون «ابن‏فقیه»، «استخری»، «ابن حوقل»، «مقدسی»، ... و «ابن‏خلدون» یهودیان چون به اصفهان رسیدند در مکانی که ترجمه عبری آن «اردو زدن» معنی می‏دهد («اشکهان»: در اینجا می‏نشینم) منزل کردند. و آب و خاک آن را هم ‏وزن با آب و خاکی که از اورشلیم همراه خویش آورده بودند، یافتند. همچنین در جلد سوم کتاب «اوصر نگینوت اسرائیل»، لغت اصفهان را عبری دانسته ‏اند و آن را مشتق از «سپان» به معنی پناهگاه می‏دانند.

ولی به نظر می‏رسد این تعابیر نادرستند و اصفهان امروزی همان شهری است که در زمان ساسانیان «سپاهان» نامیده می‏شد و پیش از آن نیز در تاریخ با نام‏های «شهرستان‌» و «گی» (جی) شناخته می‏گردید. یک سند بسیار روشن و در برابر دیدگان شهروندان اصفهانی، «مادی»های کنده شده در سطح شهر هستند که دیرینگی آن را به سلسله ماد می‏رساند. در ایران باستان برای رساندن آب روی زمین، جوی می‏کندند که در پاره‏ای از آنها هنوز آب روان است مانند مادی‏های اصفهان که باید زمان مادها کنده شده باشند. میرزا حسن خان در صفحه 37 «جغرافیای اصفهان» می‏نویسد: مادی به لفظ فرس قدیم، ممر و مجرای آب‏ها را گویند که از رودخانه کوچک‏تر و از نهر بزرگ‏تر است.

استقرار یهودیان در اصفهان را بایستی به کوروش بزرگ یا داریوش یکم نسبت دهیم. بدین ترتیب که، آن عده از اسرای یهودی که به سمت جنوب «کلده» کوچانیده شده بودند، پس از آن که به دست هخامنشیان آزاد گردیدند در اوایل این سلسله از طریق بصره کنونی به اطراف کارون – خصوصاً شوش – و بعدها «استخر» و «پازارگاد» مهاجرت نمودند و سپس تا اصفهان و ناحیه لنجان پیش رفتند دسته‏ای از یهودیان نیز در سال 79 میلادی به سبب حمله تیتوس، امپراتور روم، از طریق شوش و ایلام وارد ایران شده در اطراف اصفهان آرام گرفتند. اصفهان و مناطق گسترده ‏ای پیرامون آن به جایگاه سکونت یهودیان تبدیل گشته بود، چنان که از «گز» در شمال شرقی اصفهان تا آبادی‏های «پریشان»، «خیزان» و «بنه اصفهان» در غرب آن و از منطقه «زفره» در جنوب شرقی تا «لنجان» در جنوب غربی اصفهان یادگارهایی از این قوم برجای مانده است. برای نمونه در پیربکران، در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی اصفهان، قبرستان وسیع و باستانی یهودیان اصفهان قرار دارد که مقبره «استر خاتون» و یا به قول خود کلیمی‏ها «سارَح بَت آشِر» در آن است.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در موردیهودیان اصفهان

مقاله در مورد موانع نظری و علمی سیر و سلوک

اختصاصی از فایل هلپ مقاله در مورد موانع نظری و علمی سیر و سلوک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد موانع نظری و علمی سیر و سلوک


مقاله در مورد موانع نظری و علمی سیر و سلوک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:55

 

  

 فهرست مطالب

 

فصل اول: موانع نظری و علمی سیر و سلوک

 

- ضرورت آشنایی با موانع سیر................ 2

 

- غفلت..................................... 2

 

- فضول و عقول.............................. 3

 

- زمینه ساز غفلت........................... 4

 

- راه حل مشکل.............................. 5

 

- راه غفلت‏زدایی............................ 6

 

- دم مسیحایی ذکر........................... 6

 

- مراتب بیداری............................. 7

 

- سوء ظن به خود............................ 8

 

فصل دوم: وسوسه ی علمی

 

-  قیاس رهزن............................... 11

 

- حرم امن اخلاص............................. 11

 

فصل سوم: پندارگرایی

 

- زندگی پنداری............................. 14

 

- منشأ پندارگرایی.......................... 14

 

- آثار پندارگرایی.......................... 15

 

- نمونه‏ای از پندارهای رهزن.................. 15

 

فصل چهارم: عقل متعارف

 

- عقال عقل................................. 18

 

- جنگ عقل و عشق............................ 18

 

فصل پنجم: هوس‏مداری و خودبینی

 

- جهاد اصغر، مقدمه جهاد اکبر................ 21

 

- پیروزی در جهاد اصغر و اکبر................ 21

 

- آثار کوتاهی در جهاد اکبر.................. 22

 

- لزوم تحصیل فقه جامع....................... 23

 

- نتیجه شناخت دشمن.......................... 24

 

- حق مداری نه خود محوری..................... 25

 

- آزمون حق مداری........................... 25

 

- رژیم ارباب رعیتی فرهنگی.................. 26

 

- رژیم ربانی مردمی......................... 26

 

- خود بینی یا خدابینی؟..................... 27

 

- آثار خدابینی............................. 28

 

- حمق خودبینی............................... 28

 

- ولایت خدا و ولایت شیطان.................... 29

 

- سرانجام خودبینی و خودستایی................ 29

 

- فیض الهی.................................. 30

 

فصل ششم: کمینهای شیطان

 

- صف آرایی در برابر شیطان.................. 32

 

- آزادی شیطانی............................. 35

 

- نشانه پیروزی در مصاف با شیطان............ 36

 

- خاطرات شیطانی............................ 36

 

- زندگی دروغین............................. 37

 

- روح وعید و تهدید الهی...................... 38

 

شاگرد و استاد شیطان........................ 39

 

فصل هفتم: بازیگری و دنیاگرایی

 

- پرهیز از آب شور.......................... 41

 

- بزرگترین مانع سالک........................ 42

 

- آمادگی برای سفر آخرت..................... 42

 

- فرشته خویی............................... 43

 

- میلاد و زندگی جدید........................ 44

 

- قطع علایق از غیر خدا...................... 44

 

- زندگی در خانه امن........................ 45

 

- شرایط زندگی در خانه امن.................. 46

 

- استادان ناشناخته انسان................... 46

 

- دنیای ناپایدار........................... 47

 

- معیار دنیاگرایی.......................... 47

 

- شرط آسایش در جهان پر آشوب................ 48

 

 

 

 

 

 

ضرورت آشنایی با موانع سیر

صاحب‏نظران علم اخلاق بر آنند که بخشهای آغازین علم اخلاق را آشنایی با رذایل اخلاقی و راههای زدودن آنها تشکیل می‏دهد؛ انسان، نخست باید رذایل اخلاقی و نفسانی را شناسایی و آنها را دفعا یا رفعا طرد کند؛ به این معنا که، اگر ندارد، بکوشد به آنها مبتلا نشود و اگر به آنها آلوده است، تلاش کند آنها را برطرف کند.

بسیاری از بزرگان علم اخلاق گفته‏اند: ترک رذایل و اجتناب از آن تخلیه ، یعنی خالی کردن نفس از رذایل اخلاقی است و بر تحلیه ، یعنی آراستن نفس به زیورهای فضایل اخلاقی، مقدم است. تخلیه از رذایل با تحلیه به فضایل کاملا فرق دارد؛ زیرا فضایل در نهاد آدمی ریشه‏دار است، لیکن رذایل، امری عارضی است؛ در حالی که انسان از نظر علوم حصولی، نادان به دنیا آمده است.

 

غفلت

در فن اخلاق، غفلت به عنوان مانع ، و بیداری به عنوان شرط لازم تهذیب نفس و سیر و سلوک شمرده شده است. مقدمه واجب سیر و سلوک آن است که انسان توجه کند که ناقص است و باید کامل شود و مسافر است و به زاد و راحله و راهنمانیاز دارد و بدیهی است که اگر کسی غافل باشد و نداند مسافر است، در جای خود می‏ماند، چنانکه جناب مصلح‏الدین سعدی گفته است: حرم در پیش است وحرامی در پس؛ اگر رفتی، بردی و اگر خفتی، مردی کسانی که اهل سیر و سلوک نیستند به عنوان خوابیده یا مست یاد می‏شود. به هر تقدیر، کسی که نداند ناقص است و کاملی باید او را تکمیل کند و یا نداند نیازمند است و بی نیازی باید نیازش را رفع کند و یا نداند مسافر است و باید حرکت کند، او در خواب است و سهمی از اخلاق ندارد و در حالت خواب هم می‏میرد و در همان حال او را به جایی که نمی‏خواهد، می‏برند؛ چون حرکت ضروری و یقینی است. انبیا هم آمده‏اند تا مردم خوابیده را بیدار کنند، ولی اگر خواب کسی، سنگین باشد، صدای انبیا هم چنین انسان خوابیده را بیدار نمی‏کند. غفلت درون ماست و اگر در درون ما قلعه اعتقاد و التفات وجود داشته باشد آسیبی به ما نمی‏رسد؛ چون: هر آن غافل زید غافل خورد تیر. غفلتهایی که در مورد حفظ مال و مانند آن است، ضرر دنیایی دارد؛ ولی غفلت از تزکیه و نزاهت روح، غفلت از جان است و خسارت بزرگی در پی دارد؛ چون سرمایه از دست می‏رود.

فضول و عقول

یکی از موانع مهم تهذیب نفس و سیر و سلوک الی الله آن است که ما همواره به بیرون از خود می‏نگریم و از خود غافلیم و در حقیقت فضول هستیم نه عقول. انسان عقول، ابتدا به درون و آنگاه به بیرون، ولی انسان فضول، همواره به بیرون از خود می‏نگرد.

امام علی (ع) می فرماید: فضول کسی است که کار زاید می‏کند؛ ولی اگر عقل حاکم باشد و انسان خود را اصلاح کند، اصلاح دیگران، جزو حسن خلق می‏شود. ما وقتی موظفیم دیگران را اصلاح کنیم که خود را اصلاح کرده باشیم؛ اما این، مقدمه‏ای تحصیلی است نه حصولی و بهانه به دست تارکان امر به معروف و نهی از منکر نمی‏دهد؛ هیچ کس حق ندارد بگوید: چون خود را اصلاح نکرده‏ام نباید جامعه را اصلاح کنم؛ زیرا انسان، موظف است هر چه سریعتر خود را اصلاح کند.

اصلاح نفس، آسان است و انسان می‏پندارد دشواراست.از این رو وجود مبارک امیرالمؤمنین ( علیه السلام) می‏فرماید: آیا دیده‏اید هیچ عاقلی به حال دیگران گریه کند و به حال خود ننالد؟

زمینه ساز غفلت

غفلت عوامل گوناگونی دارد و یکی از مهمترین عوامل آن خاطرات ناخوانده است. غفلت در عبادت بهترین وسیله برای ندا و نجوای بنده با خداست، متوجه نیست که چه می‏گوید. او نه تنها از معارف نماز، آگاه نیست و نه تنها مفاهیم آن را در ذهن نمی‏گذراند بلکه به خارج از آن می‏پردازد. تأمین حضور قلب در نماز، بسیار مشکل است. با این که هر نماز چند دقیقه، بیشتر طول نمی‏کشد، این هنر در نمازگزار نیست که موقع نماز خود را ضبط کند . اگر انسان همان چند دقیقه، خود را ضبط کند و بداند با چه کسی سخن می‏گوید، بقیه امور او تأمین است؛ اما چون در همان چند دقیقه، قدرت حضور و ضبط ندارد، سایر امور او هم ناکام است.

نماز، صراط است و صراط با غفلت سالک نمی‏سازد؛ زیرا اگر انسان غفلت کند، از صراطی که از مو باریکتر و از شمشیر تیزتر است، سقوط می‏کند. نماز درست، انسان را از زشتیها باز می‏دارد و اعمال زشت هم انسان را از انجام صحیح نماز و سایر عبادات باز می‏دارد. غفلت به تعبیر ائمه چرک روح است.

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد موانع نظری و علمی سیر و سلوک

بانک اطلاعاتی اکسس فروشگاه لوازم منزل

اختصاصی از فایل هلپ بانک اطلاعاتی اکسس فروشگاه لوازم منزل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بانک اطلاعاتی اکسس فروشگاه لوازم منزل


بانک اطلاعاتی اکسس فروشگاه لوازم منزل

بانک اطلاعاتی اکسس فروشگاه لوازم منزل

شامل بخشهای مختلف زیر

ثبت اطلاعات کالا های جدید

گزارشهای متنوع

جستجو ها و ریپورتهای متنوع

 


دانلود با لینک مستقیم


بانک اطلاعاتی اکسس فروشگاه لوازم منزل