پروژه بانک اطلاعاتی اکسس ویدئو کلوپ (محصولات فرهنگی )
شامل بخشهای ثبت اطلاعات مشتری - فیلمها و امانات و فروش
گزارشهای متنوع
جستجو و ریپورت متنوع
پروژه بانک اطلاعاتی اکسس ویدئو کلوپ (محصولات فرهنگی )
پروژه بانک اطلاعاتی اکسس ویدئو کلوپ (محصولات فرهنگی )
شامل بخشهای ثبت اطلاعات مشتری - فیلمها و امانات و فروش
گزارشهای متنوع
جستجو و ریپورت متنوع
مبارزه علیه نماتدچندان آسان نیست زیرا در داخل خاک یا نسوج گیاهی که کمتر نفوذپذیر است زندگی می کنند و دسترسی به آنها آسان نیست.
● روشهای مبارزه:
الف) مبارزه زراعی: یکی از روشهای گیاهی متناوب است. یعنی باید دقت شود که گیاه میزبان به صورت مداوم کشت نشود. مبارزه بر علیه علفهای هرز میزبان نماتدها، استفاده از اقدام مقاوم نیز مؤثراست.
▪ رعایت نکات زیر نیز می تواند مفید باشد:
۱) پرهیز از استفاده از بذر، غده یا پیاز آلوده.
۲) جلوگیری از حمل و نقل خاک و اندامهای گیاهی آلوده (قرنطینه) از نقاط آلوده به سالم.
۳) درصورت امکان سوزان یا کپوست کردن بقایای گیاهای آلوده (کپوست زمانی مؤثر است که حرارت از �۷۳۰;c۴۵ –۶۰ درجه بالاتر رود).
ب) مبارزه بیولوژیکی :کشت گیاهان از جنس Togeten که ترشحات ریشه آنها سمی است. برعلیه Pretjlenchui وTylenehorhynchun روی گیاهان خانواده زارسه مفید بوده.
نماتدها هم مانند حشرات دارای دشمنان طبعیی هستند که شامل پروتوزورترها ، قارچها ، نماتدهای شکارچی، کنه ها و غیره می شود. هرچند استفاده از این موجودات آسان نیست لیکن افزایش هموس خاک باعث افزایش جمعیت آنها مخصوص پروتوزوئرها می شود و یک تعادل نسبی در خاک به وجود می آید.
ج) مبارزه فیزیکی: نماتدها نسبت به حرارت بالا خاص هستند. لذا از حرارت می توان برای ضد عفونی خاک گلخانه ها ،غده ها و پیازهای آلوده و غیره استفاده کرد.
روشهای مبارزه:
رعایت نکات زیر نیز می تواند مفید باشد:
ترکیبات نماتدکش:
شامل 10 صفحه فایل word
لزوم ایجاد بسته مناسب در جهت فروش اجناس تولیدی کارخانجات، نقش پیدایش شکل و روش خاصی در ارائه آن به مصرفکنندگان میباشد. بدین صورت که اجناس تولیدی میبایست در جهت استانداردهای خاص مصرفی حرکت کرده و آن چیزی نیست مگر سلایق فردی و عامهپسند. لذا حجم وسیع از اجناس مصرفی بهدلیل داشتن بازار رقابتی شروع به خودنمایی کرده و چشمان مصرفکنندگان به خود خیره میکند. که در این قسمت سرمایهگذاری بخش بستهبندی خود را به وضوح نشان داده و اینکه به زبان سادهتر مجموعه بستهبندی کالا را در یک کلام میتوان خروجی یک کارخانه نام برد.
لذا در بخش بستهبندی مصرف کنندگان علاوه بر نیز یک زیبای آن ، به مواردی از نظر مقاومت بسته هندسه بسنه بندی، مشخصات مواد داخل بستهبندی و ... توجه زیادی میگردد که خود در جهت آشنایی بیشتر مردم با آن کالا و همچنین اطلاعات دقیق روی آن به بالا رفتن فروش و رضایت مشتری کمک بسزایی مینماید.
پس به وضوح دیده میشود که بستهبندی کالا و قبول مصرفکننده به عنوان دو رکن جدا نشدنی از هم، رونق فروش اجناس را در پی دارد.
بررسی مشکلات موجود در بسته بندی خرمای صادراتی
از مشکلات موجود در صادرات خرما، وجود تعرفه هاو حقوق گمرکی بالا برای واردات کارتن و
مواد اولیه بسته بندی خرمای صادراتی به کشور است که موجب شده است هزینه بسته بندی خرما
در ایران در مقایسه با سایر کشور ها افزایش یابد و چون هزینه بسته بندی در سایر کشورها مانند دوبی بسیار پایین تر از ایران است ابتدا صادر کنندگان ایران، خرمای صادراتی خود را به صورت
فله ای به آنجا ارسال می کنند و پس از بسته بندی مجدد به بازارهای هدف صادر می شود . این در حالی است که امکانات بسته بندی مناسب کالاهای صادراتی مانند خرما چه از نظر تامین
ماشین آلات و تکنولوژی و چه از نظر نیروی انسانی وجود دارد و تنها درصد اندکی از مواد اولیه و تکنولوژی مورد نیاز در صنایع بسته بندی که امکان تولید آن در داخل نیست باید از خارج وارد شود به نظر می رسد صنعتگران داخلی قادر به تامین ماشین آلات و تکنولوژی مورد نیاز بسته بندی خرمای صادراتی هستند فقط باید آنها را در تامین مواد اولیه مورد نیاز شان حمایت کرد.
شامل 10 صفحه word
حسابداری رکن اصلی نظام اطلاعرسانی مالی و اقتصادی هر جامعه بشمار می رود .
کوششهای مدیریت برای دستیابی به هدفهای واحد تجاری براساس وظایف دوگانه برنامهریری و کنترل پیریزی میشود . وظیفه برنامه ریزی اساساً یک فرآیند تصمیم گیری است که با مسائلی مانند تعیین سود موردنظر ، تهیه و دسترسی به مواد اولیه ، نیروی کار و ماشینآلات ، برآورد حجم تولید و ایجاد سیستم ارتباطات که گزارشگری و کنترل نتایج واقعی را در مقایسه با برنامه های از پیشتعیین شده امکان پذیر میسازد ، سروکار دارد . وظیفه کنترل عبارت از سازماندهی و ترکیب منابع طبیعی ، نیروی کار و ابزار تولید در یک واحد هماهگ برای دستیبابی به نتایج مطلوب می باشد ، حلقه ارتباطی بین وظیفه برنامه ریزی اولیه و وظیفه کنترل ثانویه سیستم اطلاعاتی حسابداری است که ارتباط موثر انتقال مداوم اطلاعات ، حسابداری سنجش مسئولیت و انعطاف مدیریت را امکان پذیر می سازد .
اگرچه استفاده از رایانه و شبکه های اطلاعاتی و کاربرد نرمافزار حسابداری همهجانبه و فراگیرشده است اما به دلیل اینکه دستیابی آسان و داشتن سواد رایانه به طور یکسان برای تمام مراکز آموزشی ممکن نیست و همچنین برای همه شخصیتها حسابداری میسر و مقرون به صرفه نمیباشد ، لذا آموزش عملیات حسابداری به صورت دستی ودر سطح مقدماتی امری اجتنابناپذیر است .
1- تعریف سیستم
لفظ سیستم به مجموعهای از عناصر اطلاق میشود که ورودیهای مشخصی را دریافت نموده و سپس روی آنها پردازش انجام داده و در نهایت خروجیهای معینی را تولید میکند سیستم مجموعهای است از چندین جزء وابسته به هم که در جهت حصول هدفهای مشخص در تعامل با یکدیگر هستند در فرهنگ انگلیسی آکسفورد یک سیستم به عنوان مجموعه گروهی از اشیاء مرتبط یا غیر مرتبط به نحوی که یک واحد پیچیده را تشکیل دهند و یا ترکیب کل از اجزا که در حسب طرح یا جزء برنامهای نظام یافته باشد تعریف شده است.
یک سیستم همواره دارای هدف مشخصی است و به صورت مجزا وجود ندارد.
2- معرفی سیستم
امروزه کاربرد کامپیوتر در ارتباط با سیستمها برخلاف ایده اولیه استفاده از آن تنها ذخیره و بازیابی اطلاعات نیست بلکه به عنوان ابزار ارتباطی و مشاور در امور از اهیمت خاصی برخوردار است.
چکیده
مقدمه1
1- تعریف سیستم2
2- معرفی سیستم2
3- طرح عملیات3
4- قسمت ثبت مشخصات3
5- قسمت آموزش4
6- قسمت ثبت عائله و روزهای مرخصی4
7- قسمت حقوق و دستمزد4
8- طرح ورودی4
9- طرح خروجی5
10- زیر سیستم پاداش5
11- زیر سیستم گزارشات5
12- تجزیه و تحلیل سیستم6
13- اجزاء سیستم6
14- خروجیهای سیستم6
15- دوایر کنترلکننده حقوق و دستمزد8
16- اوقات کار و کنترل آنها9
17- روش پرداخت دستمزد9
18- محاسبه دستمزد10
19- دستورالعمل تکمیل فرمها11
20- بایگانی20
21- روش پرداخت حقوق20
22- پرداخت حقوق21
23- فرمها21
24- کسور کارمندان به دو دسته کاملاً متمایز تقسیم می شود23
25 - بایگانی کارتهای حقوق32
26- اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد33
27- مبلغ اضافه کاری34
28- نوبت کاری35
29- پــاداش37
30 -کسورات حقوق و مزایا37
31- حق بیمه38
32- مالیات38
33- سایر کسورات39
34- مبلغ قابل پرداخت به کارکنان39
35- لیست حقوق و دستمزد40
36- کنترلهای داخلی سیستم حقوق و دستمزد42
شامل 48 صفحه فایل word
اگر تاریخ را ورق بزنیم و جوامع مختلف را مورد کنکاش قرار دهیم ، نهادهای متعددی را در آن جوامع خواهیم یافت که کارشان آموزش دین بوده است و ما نتیجه می گیریم که « دین » همزاد انسان و یک نیاز قطعی و واقعی برای او بشمار می آید و انتقال آن به نسل های آینده در زمره انتقال میرا ث فرهنگی جوامع است لذا در پی آن آموزش دین نیز یک مسأ له ویژه می شود ، زیرا این مسأله یک گرایش عمومی برای اولیاء است که دین خود را مثل هر میراث دیگر به فرزندان خویش انتقال دهند ، ماده 26 اعلامیه حقوق بشر این اولویت را در انتخاب نوع تربیت ، برای اولیاء به رسمیت می شناسد و علاوه بر آن معلمان بیشماری هستند که آموزش دین را بعنوان رسالتی اصلاح طلبانه دنبال می کنند بعلاوه بر آنکه کنجکاوی در باره دین و گرایش به آن یک رغبت قطعی و فطری در کودکان شناخته شده است که این علاقه و رغبت عموماً در سالهای پایانی دبستان بروز و شدت بیشتری پیدا می کند با این وجود آموزش درس دینی و قرآن در نظام آموزشی ما یک مسأله بسیار مهم و شایسته التفاف است که لاجرم باید به آن پرداخته شود و برای پرداختن به آن لازم است به سؤالاتی از قبیل ذیل پاسخ دهیم که درمعارف اسلامی کودک با چه ویژگیهایی توصیف شده ؟ کودکان مفاهیم دینی را چگونه می فهمند ؟ تربیت دینی مناسب فراگیران در سنین مختلف بایستی دارای چه خصوصیاتی باشد؟ کدام مفاهیم و احکام دینی برای آموزش به دانش آموزان دبستانی یا راهنمایی و یا .... مناسب است ؟ و آیا برنامه مه های فعلی تعلیم و تربیت دینی توانسته است آنطور که بایسته و شایسته است موفق باشد ؟ قطعاً برخورداری ازیک نظام تربیتی مطلوب در این مقطع نیازمند پاسخگویی به هر یک از سؤالات مذکور می باشد .
و از طرفی دیگر توجه به ویژگیهای روحی ، روانی و رفتاری فراگیران در مقاطع مختلف بمنظور پاسخ گویی به سؤالات فوق و پی ریزی یک آموزش موفق در تربیت دینی امری اجتناب ناپذیر است چراکه فراگیران با ورود به دوره ابتدایی مواجه با یک تحول اساسی می شوند ، از نظر ظرفیت و توانائیها ی ذهنی ، برای کسب بسیاری از مسایل آموزشی و تربیتی که قبل از ارتباط مستقیم با مدرسه پیدا نکرده بودن آمادگی پیدا می کنند و تحولات عظیمی در ذهن آنها نسبت به مسائل اجتماعی ایجاد می شود با ورود فراگیران به این دوره ( ابتدایی ) علائق شدید بچه ها به وارد شدن به زندگی اجتماعی و دور شدن از محیط زندگی محدود دوره کودکی و همین طور آمادگی بیشتر بر ای سازگاری با محیظ و قبول قواعد و مقررات اجتماعی ، آنان را وارد مرحله جدیدی از زندگی می کند که همه حاکی از فرآیند تحولی است که عمدتاً به دلیل ورود فراگیران به دوره ابتدایی و دوره های دیگر و پاگذاشتن به محیط مدرسه و آموزش و پرورش رسمی ایجاد می گردد و از طرفی دیگر دوره ابتئدایی و سایر دوره های تحصیلی هر کدام متناسب با ویژگیها ی سنی ، ذهنی ، و رفتاری و اخلاقی و اجتماعی و .... فراگیران دوره شکوفایی بسیاری از استعدادهای دانش آموزان است شامل استعدادهای هنری ، علمی ، ادبی و ... و بسیاری از خلاقیتها که در این دوره ها شکل می گیرد خصوصاً دوره ابتدایی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هدف بنده هم از ارائه مقاله اهمیتی است که شکوفایی این استعدادها و بهره گیری صحیح و مطلوب از آن می تواند در امر آموزش دینی و قرآ ن درنظام آموزشی ما داشته باشد انشاء الله که بتوانم حق مطلب را ادا نمایم .
1-چکیده الف
2-مقدمه2-1
3-خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر5-3
در آموزش دینیو قرآن در نظام آموزشی فعلی
4-چرا؟ ادبیات و هنر7-5
5-راههای بهره گیری از ادبیات 16-8
و هنر در آموزش دینی و قرآن
6-جمع بندی17
7-جداول ضمیمه 22-18
8-فهرست منابع و مآخد 23
شامل 24 صفحه فایل word