فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

معرفی و بهینه سازی سیستم تامین توان الکتریکی ماهواره ها (کارشناسی ارشد برق )

اختصاصی از فایل هلپ معرفی و بهینه سازی سیستم تامین توان الکتریکی ماهواره ها (کارشناسی ارشد برق ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

معرفی و بهینه سازی سیستم تامین توان الکتریکی ماهواره ها (کارشناسی ارشد برق )


معرفی و بهینه سازی سیستم تامین توان الکتریکی ماهواره ها  (کارشناسی ارشد برق )

نخستین ماهواره مصنوعی فعال به نام اسپو یتنگ-۱ توسط اتحاد جماهیر شوروی به فضا پرتاپ شد. میزان مخابره بین فرستنده ها و گیرنده های بین المللی را با بی سیم های رادیویی فرکانس بالا یا سامانه کابل های زیر دریایی می توان به خوبی اداره کرد.از سال ۱۹۶۵ تاکنون” اینتل ست” سامانه مخابراتی ماهواره ای جهان را اداره کرده است.نخستین ماهواره “ارلی برد” که ۲۴۰ کانال تلفنی دو جانبی گنجایش داشت،یک شبه گنجایش کانال ۴ کابل زیر دریایی اقیانوس اطلس را دو برابر کرد و تسهیلات بین المللی جدیدی در دسترس کشور های سایر نقاط جهان قرار داد.

قبل از قرار دادن ماهواره های ساخته ی دست بشر در مدار،ازماه به عنوان یک بازتابش امواج الکترومغناطیس استفاده می شد.نخستین آزمایش فرستادن امواج به طرف ماه و بازتابش آن در ژانویه سال ۱۹۵۴ صورت گرفت. نیروی دریایی امریکا در سالهای ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۷ ، بین آنا پولیس و هونولولو از طریق ماه ارتباط بر قرار کرد. در این ارتباط قدرت فرستنده در حدود هزار کیلو وات و قطر آنتن گیرنده ۲۶ متر و فرکانی امواج فرستاده شد حدود ۴۳۰ مگاهرتز بود.ماهواره هایی نیز به شکل ها و اندازه های مختلف به منظور بازتابیدن امواج به فضا فرستاده می شد که با وجود سادگی و کار آمدی،کاستی هایی نیز داشت و بازتابش آن ها در برابر سیگنال های مختلف،متفاوت بود.

یعنی به دلیل فقط امواج بازتاب می کردند و هیچ گونه تقویتی روی سیگنال انجام نمی دادند، نیاز به آنتن های بزرگ برای گیرنده داشتند و چون در یک جا ثابت نبودند امکان ردیابی آنها مشکل بود.به این دلیل به آن ها ماهواره های غیر فعال می گفتند.

نخستین ماهواره ی مصنوعی فعال به نام اسپو یتنگ-۱چهار اکتبر ۱۹۵۷ توسط اتحاد جماهیر شوروی به فضا پرتاب شد و انقلابی در صنعت فضا به وجود آورد.این ماهواره سیگنال های ۲۰و۴۰مگاهرتزی را می فرستاد که می شد آن ها را توسط یک گیرنده ی ساده دریافت کرد.

در سال ۱۹۶۰ میلادی یعنی کم و بیش ۳ سال بعد از پرتاب نخستین فضا پیمای شوروی،آمریکایی ها نخستین ماهواره مخابراتی را در مدار زمین قرار دادند، قطر این ماهواره بزرگ ۳۰متر بود و در ارتفاع ۱۵۰۰ کیلومتری زمین گردش می کرد.

این ماهواره مجهز به نوعی آیینه بود که امواج را از ایستگاه های فرستنده می گرفت و به ایستگاه های گیرنده (که به علت کروی بودن زمین نمی توانستند آن ها را به طور مستقیم دریافت کنند)، بازتاب می کرد. با آرامی و با پیشرفت چشمگیر فناوری ماهواره ای ، هر روز ماهوارهای جدیدتر و پر قدرت تر و با کارایی بالاتر ساخته شده و به فضا فرستاده شدند.

مقدمه :

هدف از ارائه این مقاله  بیان مفاهیم کلی درباره بهینه­سازی، طراحی چند موضوعی و بکارگیری این متدلوژی طراحی در طراحی سیستمی ماهواره می­باشد. به عبارت دیگر با متدلوژی پیشنهادی می­توان تاحد قابل توجه طرح نهایی بهبود داده و از تکرارهای طراحی جلوگیری نمود. همچنین عناوین بحث شده در این مقاله  می‌توانند پایه و اساس انجام مطالعات بهینه ­سازی طراحی چندموضوعی و بکارگیری این متدلوژی به صورت کاربردی در طراحی سیستمی ماهواره باشند.

 

این مقاله از چهارفصل تشکیل شده است

 

فصل اول معرفی انواع ماهواره ها و سیستم تامین توان ها

 

فصل دوم روش های بهینه سازی و توصیف کامل  سلول های خورشیدی

 

فصل سوم طراحی سیستم تامین توان الکتریکی ماهواره ها

 

فصل چهارم معرفی و استفاده از تابع هزینه

 

فصل پنجم بهینه سازی سیستم تامین توان الکتریکی ماهواره

 

 

فرمت فایل WORD و قابل ویرایش می باشد.

مقاله فوق مقاله ای کامل در 130 صفحه می باشد.

 

 

فروشگاه اینترنتی دانشجو

 


دانلود با لینک مستقیم


معرفی و بهینه سازی سیستم تامین توان الکتریکی ماهواره ها (کارشناسی ارشد برق )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد