فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آشنایی با اصطلاحات متداول در رشتة برق و الکترونیک

اختصاصی از فایل هلپ آشنایی با اصطلاحات متداول در رشتة برق و الکترونیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آشنایی با اصطلاحات متداول در رشتة برق و الکترونیک


آشنایی با  اصطلاحات متداول در رشتة برق و الکترونیک

آشنایی با  اصطلاحات متداول در رشتة برق و الکترونیک

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 9

 

 

 

 

بخش از متن

هدف از ارائه این مجموعه آشنایی علاقمندان نوآموز با اصطلاحات متداول در رشتة برق و الکترونیک، نظیر ولتاژ الکتریکی، جریان الکتریکی، توان مصرفی، قانون اهم و … و همچنین آ شنایی با روش شناسایی، کدخوانی، طریقة نصب و لحیم‏کاری و طرز عملکرد قطعاتی نظیر مقاومت، خازن، سلف، ترانس، دیود، دیود زنر، ترانزیستور و … در مدار مدنظر قرار گرفته است.
در بخش ابتدایی این مجموعه تعریف ایجاد اختلاف پتانسیل و ایجاد جریان الکتریکی به کمک تشریح ساختمان اتم، خاصیت فلزات، مواد رسانا، مواد عایق و … صورت گرفته است. پس از این مطالب چگونگی شناسایی مقاومتها با کدهای رنگی و جدول مربوطه با مثال‏های مناسبی توضیح داده شده است.
در بخش دوم به عنوان اولین گام در کار عملی، طریقة مونتاژ قطعات بر روی فیبر مدار چاپی موجود در این مجموعه ارائه شده که نوآوران می‏توانند با روش صحیح لحیم‏کاری و همچنین شکل ظاهری برخی از قطعات آشنا گردند. 
فیبر مدار چاپی این مجموعه شامل چند نقطة اتصال به نام پینهای ارتباطی است که به کمک این پینها از لحیم‏کاری متعدد و از بین رفتن فیبر مدار چاپی جلوگیری به عمل آمده و نوآموزان می‏توانند اتصالات مورد نیاز برای آزمایشات بعدی را بدون لحیم‏کاری و تنها با چند تکه سیم و اتصال آنها به پینها، ارتباط لازم بین قطعات را برقرار نمایند. به عنوان مثال در شکل روبرو نحوة اتصال یک LED را به تغذیة مدار ملاحظه می‏نمایید.
همانگونه که ملاحظه می‏نمایید مجموعه پینهای PIN1 با اتصال موجود در فیبر مدارچاپی به قطب مثبت تغذیه متصل شده و مجموعه  پینهای PIN3 نیز به قطب منفی تغذیة موجود بر روی فیبر مدار چاپی  متصل گردیده است. هنگام اتصال صحیح پایه‏های LED به قطب‏های مثبت و منفی تغذیه، این قطعه از خود نور ساطع خواهد نمود. در این  آزمایش و چند آزمایش بعدی چگونگی استفاده از مقاومت برای کنترل  جریان LED و جلوگیری از آسیب دیدن LED مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. پس از آن با چند نوع مقاومت نظیر پتانسیومتر، مقاومت حساس به حرارت، مقاومت نوری آشنا شده و عملکرد برخی از آنها را در مدار به طور عملی آزمایش خواهید نمود.



دانلود با لینک مستقیم


آشنایی با اصطلاحات متداول در رشتة برق و الکترونیک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد