فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ورزش شنا

اختصاصی از فایل هلپ ورزش شنا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

شنا (swimming)

بهترین سرگرمی مؤمن شنا کردن است . ( پیامبر اکرم (ص) )

به فرزندان خود شناکردن و تیراندازی بیاموزید. ( پیامبر اکرم ) )

تاریخچه :

شواهد باستان شناسی نشان می دهند که قدمت شنا و شنا کردن به 2500 سال قبل از میلاد در تمدن مصر و بعد از آن در تمدن های آشور و یونان و روم باستان باز می گردد. آنچه از گذشته آموزش شنا می دانیم بر اساس یافته هایی است که از « حروف تصویری » هیروگلیف مصریان به دست آورده ایم. یونانی های باستان و رومی ها شنا را جزو برنامه های مهم آموزش نظامی خود قرار داده بودند ، و مانند الفبا یکی از مواد درسی در آموزش مردان بوده است. شنا در شرق به قرن اول قبل از میلاد باز می گردد. ژاپن جایی است که شواهد و مدارکی از مسابقات شنا در آن وجود دارد. در قرن هفدهم به دستور رسمی حکومتی شنا به صورت اجباری در مدارس تدریس می شد .

مسابقات سازمان یافته شنا در قرن 19 میلادی قبل از ورود ژاپن به دنیای غرب شکل گرفت. از قرار معلوم مردم ساحل نشین اقیانوس آرام، به کودکان هنگامی که به راه می افتادند یا حتی پیش تر شنا می آموختند. نشانه هایی از مسابقات گاه و بی گاه میان مردم یونان باستان وجود دارد و همچنین یکی از بوکسورهای معروف یونان شنا را به عنوان تمرین در برنامه ورزشی خود گنجانیده بود. رومی ها اولین استخرهای شنا را بنا کردند و گفته می شود که در قرن اول پیش از میلاد « گی یس می سی ینس » Gaiusmaecenas اولین استخر آب گرم را ساخت.

برخی عدم تمایل اروپائیان به شنا را در قرون وسطی ترس از گسترش و سرایت عفونت و بیماری های مسری می دانند از طرفی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در سواحل بریتانیای کبیر در اواخر قرن 17 میلادی از شنا در آب به عنوان وسیله ای برای درمان استفاده می شود. البته تا پیش از قرن نوزدهم شنا به عنوان تفریح و ورزش در میان مردم جایگاهی پیدا نکرد. زمانی که نخستین سازمان شنا در سال 1837 تأسیس شد در پایتخت بریتانیا یعنی لندن ، 6 استخر سر پوشیده وجود داشت که مجهز به تخته شیرجه بودند. در سال 1846 اولین مسابقه شنا در مسافت 440 یارد در استرالیا بر پا شد که بعد از آن هر ساله نیز به اجرا در آمد. باشگاه شنای « متروپولیتین » Metropolitan لندن در سال 1869 تأسیس شد که بعدها به انجمن شنای غیر حرفه ای تغییر نام پیدا کردکه در واقع هیئت رئیسه شنای غیر حرفه ای بریتانیا بود. فدراسیون های ملی شنا در چندین کشور اروپایی در سال 1882 تا 1889 شکل گرفتند.

مقدمه

هر کسی و در هر سنی باید چگونه شنا کردن را بیاموزد. بچه ها باید هر چه زودتر با آب آشنا شوند، چرا که این کار ، هم موجب شادابی بسیار آنها می شود و هم پیش از رسیدن به سن مدرسه اعتماد به نفس برخوردار می شوند.

شنا ورزشی است که افراد، در هر سنی و در هر سطحی از توانایی، می توانند در آن شرکت جسته و ضمن انجام تمرینات بدنی بسیار نیز احساس لذت کنند.

در مدرسه ها، شنا کردن به ویژه در سن یازده سالگی و هنگامی که بچه ها از مرحله ی ابتدایی خارج می شوند، مهمترین بخش «آموزشهای جسمانی ملی» را به ویژه برای سنین بالای یازده سال تشکیل می دهد.

زمانی که بچه ها مدرسة ابتدایی را ترک می کنند، در پایان مرحله ی کلیدی دوم باید بتوانند دست کم 25 متر شنا کرده و نسبت به امنیت آب شناخت پیدا کنند. این کتاب می تواند بهترین منبع برای والدین و مربیان در یاری دادن دانش آموزان برای رسیدن به این اهداف باشد.


دانلود با لینک مستقیم


ورزش شنا

پاورپوینت در مورد بررسی مکانیسم های اثرگذاری مواد نفتی بر اکوسیستم های دریایی وارائه راهکارهای زیست محیطی در جهت تقلیل اثرات آن

اختصاصی از فایل هلپ پاورپوینت در مورد بررسی مکانیسم های اثرگذاری مواد نفتی بر اکوسیستم های دریایی وارائه راهکارهای زیست محیطی در جهت تقلیل اثرات آنها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت در مورد بررسی مکانیسم های اثرگذاری مواد نفتی بر اکوسیستم های دریایی وارائه راهکارهای زیست محیطی در جهت تقلیل اثرات آنها


پاورپوینت در مورد بررسی مکانیسم های اثرگذاری مواد نفتی بر اکوسیستم های دریایی وارائه راهکارهای زیست محیطی در جهت تقلیل اثرات آنها

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 27صفحه

 

 

•نفت خام با بیش از340 فراورده یکی از اصلی ترین منابع انرژی و نیروی محرکه اقتصادی جهانی است.
•نفت خام، کمپلکس پیچیده ای از مخلوط صدها نوع ترکیب مختلف شامل هیدروکربنها، نیتروژن، گوگرد و وانادیوم است که قسمت هیدروکربنی شامل ترکیبات آروماتیک، آلیفاتیک و آسفالتن است.
•آلودگی های نفتی تقریباً یک پیامد اجتناب ناپذیر از افزایش سریع جمعیت و مصرف انرژی است که بر پایه تکنولوژی نفت قرار دارد.
•طی سالهای گذشته تمام توجه کارشناسان به آلودگی های نفتی اقیانوس ها ناشی از تصادف نفت کش ها معطوف شده بود که بزرگترین آن در سال1967 در آبهای انگلستان رخ داد. 

مکانیسم اثرگذاری مواد نفتی :

•فرایندهای که بر سرنوشت نفت دخالت دارند مانند انتشار، تبخیر، رسوب و ...
•عواملی و مکانیسم هایی که بر وقوع اثرات و پیامدهای ناشی از آلودگی نفت دلالت دارند: زمان نشت نفت( فصل تولید مثل جانوران) چسبیدن نفت به اندام های جانوران و سلب قدرت حرکت یا تنفس از آنها

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت در مورد بررسی مکانیسم های اثرگذاری مواد نفتی بر اکوسیستم های دریایی وارائه راهکارهای زیست محیطی در جهت تقلیل اثرات آنها

دانلود اقدام پژوهی حل مشکلات روانخوانی و اختلالات یادگیری پایه اول ابتدایی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود اقدام پژوهی حل مشکلات روانخوانی و اختلالات یادگیری پایه اول ابتدایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی حل مشکلات روانخوانی و اختلالات یادگیری پایه اول ابتدایی


دانلود اقدام پژوهی حل مشکلات روانخوانی و اختلالات یادگیری پایه اول ابتدایی

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکلات روانخوانی دانش آموز م با اختلالات یادگیری را برطرف نمایم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 27 صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

در سال های اخیر مطالعات و پژوهش های گوناگونی درباره دانش آموزانی آغاز شده است که وضعیت آن ها در مدرسه برای بسیاری از اولیا و معلمان جای سؤال دارد. اگر کودکی از نظر جسمانی معلول باشد یا عقب ماندگی ذهنی داشته باشد والدین در چند هفته اول زندگی کودک نسبت به مشکل او آگاهی می یابند.اما اختلال یادگیری در سال های قبل از مدرسه با رویداد مهمی همراه نیست و والدین نسبت به این مسئله که مشکلی وجود دارد شک نمی کنند. وقتی مشکل به وسیله مربیان مدرسه اطلاع داده می شود والدین ابتدا انکار می کنند، سپس به پزشک و یا مشاور ویا هر جایی که آن ها را آرامش دهد مراجعه   می کنند. تحت چنین شرایطی دانش آموزان سعی می کنند به بهترین وجه عمل کنند اما شکست های مداوم او را خرد کرده و باعث می شود شخصیتش متلاشی شود، این احساسات در روزهای تعطیل و پس از مدرسه هم نمایان است.میزان شیوع اختلال یادگیری با توجه به تعاریف، مبانی نظری و روش های ارزیابی تعیین می شود،به همین دلیل نیز در گزارش های مختلف آمار متفاوتی ارائه شده است. میزان افزایش تعداد دانش آموزان با اختلالات یادگیری سیر متغیری داشته است فراوانی اختلالات یادگیری بسیار گوناگون بوده اما آن چه به یقیین می توان گفت این است که تعداد دانش آموزانی که به عنوان اختلال یادگیری شناسایی می شوند هر روز افزوده می شود به صورت نظری، میزان رخداد این نارسایی یک تا سه درصد است. اینجانب محمد سیف آموزگار پایه اول در میان دانش آموزانم دانش آموزی با اختلالات یادگیری وجود داشت که در نوشتن و  املاء مشکلات عمده ای داشت. او که امیر نام داشت با اینکه تلاش خود را در درس هایش انجام می داد ولی باز هم دچار اختلالات یادگیری می شد. بنا بر این بنده تصمیم گرفتم اقدام پژوهی خود را در این راستا تدوین نمایم. امید است که پژوهش فوق الذکر مورد قبول همگان قرار گیرد.

مقدمه

یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش‌‌‌‌آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و ترک تحصیل آنها می‌‌‌‌شود. برچسب‌‌‌‌های «عقب مانده»، «تنبل» و غیره به این قبیل دانش‌‌‌‌آموزان آنها را از ادامه تحصیل بازمی‌‌‌‌دارد و لطمات جبران‌‌‌‌ناپذیری از نظر روانی و اقتصادی به کودک و خانواده و نظام آموزش و پرورش کشور وارد خواهد کرد.

از آنجا که دانش‌‌‌‌آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری، جزو بچه‌‌‌‌های در معرض خطر و شکننده محسوب می‌‌‌‌شوند، آموزش و پرورش باید از این افراد پشتیبانی کند و یک سپر دفاعی برای آنان باشد. همچنین نظام اجتماعی نیز باید از آنان حمایت و مراقبت کند. برای کاهش آمار بالای مبتلایان به این اختلالات و عوارض جانبی، ضرورت دارد معلمان با این اختلالات آشنایی پیدا کنند.

روان‌‌‌‌شناسان با اندک تفاوت‌‌‌‌هایی اختلالات یادگیری را چنین تعریف می‌‌‌‌کنند: کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری کسانی هستند که در یک یا چند فرایند اساسی در رابطه با خواندن، سخن گفتن، درک کردن و نوشتن دارای اشکال هستند به شرطی که این مشکلات ناشی از عقب‌‌‌‌ماندگی‌‌‌‌های ذهنی، نقص بینایی، نقص حرکتی و یا نقائص فرهنگی نباشد. علائم این اختلالات ممکن است به صورت‌‌‌‌های مختلف از قبیل اختلال در توجه به تفکر، تکلم، نوشتن و یا حساب کردن باشد. اختلالات یادگیری ترجمه واژه (Learning disabilities) است که به ناتوانی‌‌‌‌های یادگیری نیز ترجمه شده است و به مجموعه‌‌‌‌ای از نارسایی‌‌‌‌ها در یادگیری اطلاق می‌‌‌‌شود که برخلاف نارسایی‌‌‌‌های جسمانی، اغلب تا زبان آموزش رسمی در مدرسه ناشناخته می‌‌‌‌ماند. در دوران تحصیل دانش‌‌‌‌آموز در مدرسه نیز به علت شناخت نداشتن برخی از معلمان، بیشتر اوقات این اختلالات به عنوان اختلالات خاص یادگیری تشخیص داده نمی‌‌‌‌شوند، بلکه با عقب‌‌‌‌ماندگی ذهنی اشتباه گرفته و زمینه فشار روانی بر کودک فراهم می‌‌‌‌شود. در این میان اختلاف دیدگاه میان اولیا و مربیان، رفع این اختلالات را به تأخیر می‌‌‌‌اندازد.

بیان مسئله

 برخی از اولیا به صورت ناخودآگاه گرایش دارند تا کودکان خود را (حتی در صورت داشتن مشکل) سالم تلقی کنند و در پذیرش این نکته که فرزند آنان دچار اختلال است از خود مقاومت نشان می‌‌‌‌دهند و اصرار دارند که کودکشان مشکل ندارد و مشکل از شیوه آموزشی معلم یا عوامل دیگر است. غافل از این که کودکانی که دچار این اختلالات هستند با روش‌‌‌‌ها مرسوم تعلیم و تربیت کودکان عادی قادر به یادگیری نیستند و نیاز به کمک‌‌‌‌های ویژه دارند. متأسفانه، دانش‌‌‌‌آموزان با ناتوانی یادگیری گاهی به اشتباه به عنوان دیرآموز (Show Learner) درنظر گرفته می‌‌‌‌شوند. درحالی که فهم کودک دیرآموز در پیامدهای رفتار ناپخته خود کم است. درحالی که دانش‌‌‌‌آموز با اختلال یادگیری هرچند ممکن است به صورت نامناسب عمل کند، ولی از پیامدهای بدرفتاری خود کاملاً آگاه است. متأسفانه این فهم نمی‌‌‌‌تواند راهنمای رفتار او باشد حتی با وجود مداخله، پیشرفت دانش‌‌‌‌آموز دیرآموز خیلی آهسته است ولی روش‌‌‌‌هایی که برای بهبود وضع دانش‌‌‌‌آموز با ناتوانی یادگیری بکار برده می‌‌‌‌شود ممکن است پیشرفت‌‌‌‌های مداوم و نزدیک به هنجار در برخی از زمینه‌‌‌‌های تحصیلی به‌‌‌‌وجود آورد.

مسائل سازشی اجتماعی در دانش‌‌‌‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌‌‌‌های یادگیری فراوان به چشم می‌‌‌‌خورد مشاهدات و درجه‌‌‌‌بندی‌‌‌‌های رفتاری که از همسالان، معلمان و والدین صورت گرفته، نشان می‌‌‌‌دهند که این دانش‌‌‌‌آموزان چندان مورد علاقه دیگران نیستند. دانش‌‌‌‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌‌‌‌های یادگیری نسبت به توانایی‌‌‌‌های درسی خود ناامید هستند. کمتر در آنها انگیزه‌‌‌‌ای به وجود می‌‌‌‌آید و انگیزه‌‌‌‌هایی که در آنها دیده می‌‌‌‌شود به جای این که درونی باشد، جنبه خارجی دارند. آنان نمی‌‌‌‌توانند تصدیق کنند که اگر کار و کوشش بیشتری از خود نشان دهند، موفقیت‌‌‌‌هایشان زیادتر خواهد شد. به جای آن سعی دارند که شکست را به ناتوانی‌‌‌‌های خویش نسبت دهند. این حالت بدبینی درباره علل موفقیت‌‌‌‌ها و شکست‌‌‌‌هایشان در آنان حالتی به وجود می‌‌‌‌آورد که اصطلاحاً به آن درماندگی اکتسابی می‌‌‌‌گویند و این حالتی است که فرد فکر می‌‌‌‌کند هر اندازه کوشش کند، باز نتیجه‌‌‌‌ای جز شکست به بار نخواهد آورد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی حل مشکلات روانخوانی و اختلالات یادگیری پایه اول ابتدایی

ورزش و سلامت

اختصاصی از فایل هلپ ورزش و سلامت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

ورزش . سلامت

چگونه ایمنی کلاس تربیت بدنی و ورزش را حفظ کنیم؟

 

 شرکت روز افزون دانش آموزان در فعالیت های ورزشی داخل وخارج مدرسه بدون رعایت اصول ایمنی ممکن است پتانسیل آسیب پذیری آنان رادر محیط های آموزشی افزایش دهد .اگر چه اطلاعات دقیقی از میزان بروز حوادث ورزشی دانش آموزان در دسترس نیست ولی معلمان می توانندبا رعایت برخی از نکات ساده به حفظ سلامتی وافزایش لذت وشادی دانش آموزان کمک کنند.

دردهای دوران رشد

برخی از دانش آموزان ممکن است در ساعات تربیت بدنی از دردهایی در قسمت های مختلف بدن شکایت کنند که بعد از ورزش یا در هنگام خستگی شدت می یابد.دردهای دوران رشد ممکن است در تمام اعضای بدن باشداما سر درد ودرد شکم شایع تر است .علت اصلی این دردهای نهانی مشخص نیست ودرمان ویژه ای ندارد اما در دوره ی جهشی نوجوانی،رشد نامتناسب استخوان ها وعضلات به دلیل جهش سریع در رشد قد ممکن است یکی از علل باشد .اگر درد و ناراحتی ، بهانه ای برای جلب توجه بیشتر یا فرار از فعالیت کلاسی نباشد،ورزش باعث افزایش دردمی شود واین دردها در ساعات تربیت بدنی باید جدی تلقی گردد.این دردها زود گذر هستند وبه طور طبیعی از بین می روند.

کمردرد

برخی از نوجوانان وجوانان ممکن است از کمر درد شکایت کنند .رشد سریع، افزایش ناگهانی شدت تمرینات پرشی وفعالیت های روزمره نادرست از قبیل نشستن،خوابیدن وحمل اشیاءوحرکات وتمرینات کششی غلط، ممکن است موجب کمر دردشود .ضمن استفاده از حرکات تمرینی مناسب،مشورت با پزشک متخصص ضروری است .

ناتوانی های فیزیولوژیک

بیماری هایی مانند صرع ،آسم ،دیابت ،ناراحتی های قلبی وغیره در دانش آموزان باعث افت عملکرد حرکتی می شود . معلمان تربیت بدنی قبل از شروع برنامه های ورزشی در آغاز هر سال تحصیلی باید از وضعیت جسمانی وبهداشتی دانش آموزان آگاهی کامل داشته باشند تافعالیت های حرکتی متناسب را برای آنان تجویز کنند.

حرکات تمرینی

پتانسیل آسیب پذیری در برخی حرکات وجود دارد،بنابراین بهتر است از اجرای موارد زیر ممانعت نمود .

*خم کردن یا باز کردن بیش از حد زانو وگردن

*حرکات یاتمرینات خود جوش دانش آموزان که متناسب با رشد آنها نیست .

*کشش بیش از حد مفاصل وکشش های پرتابی(باستیک)وحرکاتی که موجب چرخش شدید مفاصل می شود.

همچنین توجه به نکات زیر لازم وضروری می باشد .

*حمایت مناسب از کمر وفشار کمتر به آن درحرکات کششی وتمرینات دونفره،

*رعایت فواصل مناسب در اجرای حرکات دو نفره وگروهی،

*توقف موقت دانش آموزان خسته از اجرای حرکات وبازی ها

*کاهش تعدادیادشواری تمرینات یاکاهش اهمیت اندازه گیری و ارزیابی.

منبع : زیور ورزش سال ششم شماره ی 32

حرکات اصلاحی و اهمیت آن

 

 امروزه بسیاری از افراد از دیسک کمر ، فتق دیسک  و  سیاتیک  رنج می برند . این درد ها معمولا در افراد مسن به علت بالا رفتن سن و تغییرات  ایجاد شده  در هورمون ها  و استخوان ها چیزی معمولی به شمار می آید  در حالیکه  اگر منشاء  این دردها  را تشخیص  دهیم  در هنگام  پیری و کهولت  کمتر دچار  این مشکلات خواهیم شد. چیزی که جلب  توجه می کند  اینست  که افراد جوان  نیز به همین درد ها گرفتار هستند که علت اصلی آن  زندگی ماشینی و کم تحرکی است  که در زندگی ما بوجود آمده  اما علت  های دیگری نیز در بوجود آمدن آن نقش دارند .

ناهنجاری  جسمانی مزید بر علت است که به مرور در افراد به علت شیوه ی غلط زندگی ( خوابیدن، راه رفتن ، نشستن ، کار کردن و... ) ایجاد می شود.

ناهنجاری جسمانی چیست؟

ناهنجاری یعنی هر تغییر شکلی که در رابطه با وضعیت نرمال در بدن فرد ایجاد شود.

بدن زمانی استاندارد است که:

-          1 -  اندام سالم باشد ( دو دست و دو پا )

-          2 –  فرد وقتی می ایستد در هیچ قسمت از بدنش احساس فشار و خستگی نکند.

-           - 3 احساس درد نداشته باشد .

-          4 – نقاط شاخص بدن روی خطوط افقی و عمودی قرار گیرد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


ورزش و سلامت

تحقیق و بررسی در مورد تاریخچه پست

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق و بررسی در مورد تاریخچه پست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

تاریخچه پست

همه شما تا کنون با پست سرو کار داشته اید ولی آیا  از  تاریخچه آن  اطلاع دارید آیا می دانید که بنیان گذار پست ما   ایرانیان و کورش کبیر پادشاه  وبنیان گذار امپراتوری بزرگ هخامنشی  بوده است .

قدیمی ترین سند مربوط به پست یک ورق پاپیروس است که در سال 255 قبل از میلاد مسیح در مصر کشف شده ،اما قدیمی ترین سرویس پستی جهان بوسیله کورش کبیر در سال 530قبل از میلاد ایجاد شده است .

این سیستم پستی به صورت ایستگاهی عمل می کرده و در اختیار دولت بوده ،هردوت مورخ یونان باستان این سیستم را به این شکل شرح می دهد:

هیچ روشی سریعتر از طریق ارسال پیام که توسط پارسیان کشف شده بود وجود نداشت وان بدین صورت بود که پارسیان ایستگاه های مختلفی به نام چاپار خانه را در نظر گرفته ودر ان افراد سوار کار با اسب منتظر رسیدن پیام بودند و فواصل چاپار خانه هارا طوری در نظر گرفته بودند که از نظر زمانی فاصله انها یک روز بود ضمنا" ایستگاهها  مخصوص برای مواقع برف و باران و سرما به منظور ارسال پیام در نظر گرفته شده بود و این پیامها با حد اکثر سرعت ممکن ارسال می گردید .اولین پیک (چاپار) بسته و پیام را تحویل دومین نفر  می داد  او نیز به چاپار بعدی و این کار ادامه می یافت تا پیام به مقصد می رسید او میگوید نه برف نه باران نه  سرما نه تاریکی شب مانع ارسال پیام  نمی گردید در زبان پارسی باستان این روند تکرار انکاریمن شناخته میشد .

این سیستم در زمان وزارت امیر کبیر به صورت یک اداره منظم برای عموم درآمد و اداره ان به میرزا شفیع خان چاپارچی واگذار شد در سال 1290 در پی سفر ناصر الدین شاه به اروپا شخصی به نام گوستاوریه از کشور اطریش به ایران آمد و اولین نظام نامه پست ایران را  تهیه کرد با کوشش گوستاوریه در سال 1877 میلادی ایران به اتحادیه جهانی پست ملحق شد .اداره پست در سال 1297 به وزارت پست تغییر نام پیدا کرد که اولین وزیر آن علی خان عین الدوله بود . وزارت پست یکی از شش وزارت خانه ای بود که اولین بار در کشور برای اداره امور به وجود امد که با اختراع تلگراف به وزارت پست و تلگراف و با ورود تلفن به ایران به وزارت پست و تلگراف و تلفن تغییر نام یافت و در سال 1382 با تغییر شرح وظایف این وزارت خانه نام ان به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات تغییر یافت . در سال 1366  با تصویب مجلس شورای اسلامی پست از حالت یک اداره دولتی خارج و به یک شرکت دولتی که 100درصد سهام آن متعلق به دولت است  تبدیل گردید و با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزذیک با عرضه سهام این شرکت در بازار بورس به یک شرکت خصوصی تبدیل  می گردد .شاید این تصور وجود داشته باشد که باگسترش شبکه تلفن ثابت و همراه و اینترنت و ماهواره نیاز به پست کمتر شوددر حالی که با بررسی پست در دیگر کشورها متوجه میشویم که هرچه کشوری پیشرفته تر باشد استفاده از پست در ان جوامع بیشتر است  بطوریکه در حال حاضر سرانه مرسولات پستی در امریکا ۷۰۰مرسوله در اروپا ۳۵۰ مرسوله و در ایران فقط۲۰ مرسوله می باشد این در حالی است که امریکا و اروپا از نظر دسترسی به تلفن و اینترنت و ماواره بسیار از ما جلو تر می باشند بنابراین میزان استفاده از پست ربطی به پیشرفت در سایر وسایل ارتباطی ندارد و به فرهنگ استفاده مردم از این ابزارها بستگی دارد .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد تاریخچه پست